Normativa | Jornada | Secció de Compliance | Secció de Dret Cooperatiu i de l'Economia Social

Jornada 'Compliance i Tercer Sector. Responsabilitat penal de les associacions i fundacions'

La jornada anual de Suport Tercer Sector se centrarà en la prevenció dels riscos penals en organitzacions no lucratives (Compliance penal).

El Compliance penal és un instrument per a la millora de la gestió de les organitzacions del Tercer Sector i cada vegada més entitats aposten per desenvolupar normatives i protocols interns amb l’objectiu d’evitar riscos que poden comportar pèrdues i sancions importants.

L’assistència a la jornada és gratuïta. Les places són limitades i cal inscripció prèvia.

PROGRAMA DE LA JORNADA
9.30-9.45 h: Acreditació i lliurament de material.

9.45-10.00 h: Presentació de Suport Tercer Sector.

10-11.15 h: Compliance i Tercer Sector.

• Elements clau d’un Programa de Prevenció de Delictes eficaç en fundacions i associacions.
    Francisco Bonatti, advocat, vicepresident de la Secció de Compliance de l’ICAB i vocal d’ASCOM.
  • Aspectes pràctics de la Responsabilitat Penal de les associacions i fundacions.
    José María Torras Coll, magistrat de l’Audiència provincial de Barcelona i professor associat de Dret processal de la UPF.

11.15-11.35 h: Pausa-cafè.

11.35-12.15 h: Taula d’experiències pràctiques.

• La relació entre Administració Pública i entitats del Tercer Sector.
    Lourdes Parramon, cap de l’Àrea de Relacions Institucionals de l’Oficina Antifrau de Catalunya.
  • Experiència en la implantació del canal ètic/canal de denúncies.
    Rosa Sánchez, directora dels Serveis d’Anàlisi de l’Oficina de Transparència i les Bones Pràctiques de l’Ajuntament de Barcelona.
  • El Compliance com a eina de millora de la gestió de les entitats. Bones pràctiques des del Tercer Sector.
    Montse Sans, responsable de l’Àrea de Suport a les Entitats d’ECOM (Federació d’entitats de persones amb discapacitat física).

12.15-12.45 h: Registre horari. Obligacions que se’n deriven i presentació d’una app gratuïta amb versió web per a entitats no lucratives.
Jordi Roman, cap de Recursos Humans de Fundesplai, i Pere Rosa, responsable de l’àrea de TI de Suport Tercer Sector.

12.45 h: Tancament de la jornada.

Informació general

• 26/11/2019
  • Palau Robert (Passeig de Gràcia, 107, Barcelona)
  • 09:30 h a 12:45 h