Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

CONVOCATÒRIA DE PREMSA: L’ICAB posa en valor el principi de la “transparència” en la contractació de serveis vers la ciutadania en el marc d’un congrés que tindrà lloc els dies 18 i 19 de febrer

Sat Jan 16 15:31:00 CET 2021
  • El ministre de justícia, Juan Carlos Campo i la degana del l’ICAB, Mª Eugènia Gay, clausuraran el Congrés, el divendres, 19 de febrer, a les 19:30h.

• El Premi «Congrés de Transparència 2021» es lliurarà el divendres, 19 de febrer, a les 16:30h.al conseller d’Interior, Miquel Sàmper, per la seva la iniciativa de crear la primera oficina d’intermediació hipotecària quan va ser degà del Col·legi d’Advocats de Terrassa

Barcelona, 16 de febrer de 2021. Els consumidors i la ciutadania en general gaudeixen de la màxima transparència en els contractes laborals, d’arrendament i assegurances, crèdits hipotecaris, serveis relacionats amb les noves tecnologies i el Big Data? Són conscients les empreses i les institucions de com la transparència pot revertir en la seva reputació?  Aquestes i altres qüestions seran analitzades els propers 18 i 19 de febrer en el marc del ‘I Congrés sobre el principi de transparència en la contractació predisposada i la seva projecció com a valor transversal en la societat’, que organitza el Col·legi de l’Advocacia de Barcelona juntament amb altres Col·legis d’Advocats d’Espanya i amb la col·laboració de vLex.

El ‘I Congrés sobre el principi de transparència en la contractació predisposada i la seva projecció com a valor transversal en la societat’ serà inaugurat el dijous 18 de febrer, a les 9h, per la degana del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Mª Eugènia Gay, la presidenta del Consejo General de la Abogacía Española, Victoria Ortega; i pel ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions del Govern, José Luis Escrivá. Mentre que la clausura del Congrés tindrà lloe el divendres, 19 de febrer, a les 19:30h per part del ministre de justícia, Juan Carlos Campo, i la degana del Col·legi de l’advocacia de Barcelona.

El Congrés -que compta amb la direcció magistral del professor Javier Orduña Moreno, màxima autoritat en matèria de transparència, així com del secretari de la Junta de Govern de l’ICAB, Jesús Sánchez, i de la diputada de la Junta de Govern del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Cristina Vallejo- vol posar de manifest com el principi de la “transparència en la contractació predisposada“ pot contribuir a la protecció social dels consumidors i consumidores. Per això el Congrés s’ha estructurat en 12 taules en què s’abordarà la "interpretació extensiva" del principi de la transparència en la contractació predisposada, en tots i cadascun dels seus principals àmbits d'aplicació: jurídic, econòmic, tecnològic, polític i social i s’ha convidat a participar-hi a més de 80 ponents. Consulta el programa.

Premi «Congrés de Transparència 2021»

En el marc del Congrés, la degana del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Mª Eugènia Gay, i el vicedegà de l’ICAB, Joaquim de Miquel, lliuraran el divendres 19 de febrer, a les 16:30h, el Premi «Congrés de Transparència 2021» al conseller d’Interior, Miquel Sàmper, per la seva la iniciativa de crear la primera oficina d’intermediació hipotecària quan va ser degà del Col·legi d’Advocats de Terrassa.

Aquest Congrés és gratuït i obert tant per a l’advocacia com per a la ciutadania. Els mitjans que vulguin seguir el congrés s’hauran d’acreditar a través de l’email comunicacio@icab.cat

CONVOCATÒRIA DE PREMSA

Acte:

Dia:

Dijous, 18 de febrer, a les 9h - Inauguració-
Divendres, 19 de febrer a les 16.30h -Lliurament del Premi «Congrés de Transparència 2021»

Divendres, 19 de febrer  a les 19:30h -Cloenda-

Acte realitzat en format on-line