Torn d'Ofici i Assistència al Detingut | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

CONVOCATÒRIA DE PREMSA: L’ICAB posarà en valor la figura de l’advocacia d’Ofici en el marc del Congrés que celebra els pròxims dies 18 i 19

La inauguració del Congrés es realitzarà el dijous 18 de març, a les 9:30h, per part de la degana de l’ICAB, Mª Eugènia Gay; la consellera de Justícia de la Generalitat de Catalunya, Ester Capella i la diputada de la Junta de Govern de l’ICAB responsable del Torn d’Ofici i Assistència a la persona detinguda (TOAD), Carmen Valenzuela.

Wed Mar 17 15:15:00 CET 2021

Barcelona, 17 de març de 2021. El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) organitza per als propers dijous i divendres 18 i 19 de març el III Congrés de l’Advocacia d’Ofici.

Inauguració del Congrés

L’objectiu d’aquest Congrés és posar en valor la figura de l’advocacia d’ofici i alhora  traslladar aquesta tasca al context actual abordant temes de màxima transcendència en el desenvolupament del dia a dia del Torn d’Ofici. Per això el Congrés s’estructura en 11 taules a través de les quals s’analitzaran els temes següents: «les eines processals de l’advocacia davant els desnonaments o llançaments», els «efectes de la pandèmia en la jurisdicció social», la «Llei 17/2020 per a l’eradicació de la violència masclista», «els jutjats de família i de Violència sobre la Dona», les «assistències en comissaria i el sistema de videoconferència», les «qüestions reiterades en les guàrdies penals i la necessitat de pactar un protocol amb els jutjats», com millorar «la tramitació de la sol·licitud de protecció internacional per detectar i combatre el tràfic d’éssers humans»; així com «el dret internacional privat en relació als temes de família».

En el marc del Congrés també s’abordarà quina ha de ser la tasca dels metges forenses en relació a la determinació de l’edat, les incapacitats, la drogoaddicció així com la visió de l’advocacia d’ofici per part de la premsa i la societat. Consulta el programa a través del següent enllaç

Per seguir les sessions del Congrés cal confirmar assistència indicant el nom, cognom, mitjà i mòbil de contacte al correu comunicacio@icab.cat

CONVOCATÒRIA DE PREMSA

Acte:

III Congrés de l’Advocacia d’Ofici

Dia:

18 de març, a les 9:30h - Inauguració

Lloc:

El congrés es realitzarà de forma telemàtica