Comissió d'Estrangeria | Comissió Estrangeria | Titulars

CONVOCATÒRIA: L’ICAB i CTESC analitzen en una jornada “l’arrelament per formació”

• Serà el proper 10 de maig de 2023, de 9:45h a 12h. L’acte es podrà seguir presencialment a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (c/ Mallorca, 283) i també en format on-line.
  • Amb la participació d’experts en matèria d’estrangeria es debatrà sobre els aspectes jurídics i socials derivats d’aquesta nova autorització de residència temporal per circumstàncies excepcionals que es regula al nou Reglament d’Estrangeria.
Mon May 08 14:26:00 CEST 2023

La Comissió d'Estrangeria del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) i el Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya (CTESC) de la Generalitat realitzaran el proper 10 de maig de 2023, de 9:45h a 12h, una jornada per analitzar “l’arrelament per formació”; un nou permís que permetrà que les persones que es trobin a Espanya en situació irregular i que compleixin un compromís efectiu de formació puguin obtenir una autorització de residència temporal.

Aquesta nova autorització de residència temporal per circumstàncies excepcionals es regula al nou Reglament d’Estrangeria (Reial decret 629/2022, de 26 de juliol, pel qual es modifica el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, després de la seva reforma per Llei orgànica 2/2009, aprovat pel Reial decret 557/2011, de 20 d'abril)

El president del CTESC, Toni Mora, i la diputada responsable de la Comissió d’Estrangeria de l’ICAB, Carmen Valenzuela, obriran la jornada i a continuació, Susana Díaz Martínez, subdirectora general del Servei públic d’Ocupació de Catalunya exposarà la nova normativa sobre l'arrelament per formació.

A les 10.15h se celebrarà la taula rodona de debat i anàlisi sobre aquest nou permís amb la participació de:

• Carles Bertran, director del Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers de CCOO;
  • Samir Kollech, advocat de l'Associació d’Ajuda Mútua d’Immigrants (AMIC-UGT);
  • Montse Llopis, directora general d'ACRA;
  • Xavier Fabregat, responsable de FP minipimes de PIMEC;
  • Laura Rodríguez,  advocada responsable del Projecte “Acompanya” de la Creu Roja i
  • Miquel Carrión, subdirector d’Ocupació Juvenil i Qualificació Professional del SOC.

L’advocada i vocal de la Comissió d'Estrangeria de l'ICAB Núria Salgado moderarà la sessió i la diputada responsable de la Comissió d'Estrangeria de l'ICAB, Carmen Valenzuela, farà la cloenda de la Jornada.

* Els mitjans de comunicació que vulguin cobrir l’acte, ja sigui on-line o presencialment, s’han d’acreditar prèviament enviant un correu a comunicacio@icab.cat