Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya | Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya

Carles Viver Pi-Sunyer llegeix el seu discurs d'ingrés a l'Acadèmia de Legislació i Jurisprudència de Catalunya a la Sala d'Actes de l'ICAB

El dimarts 14 de juny de 2022 l’Acadèmia de Legislació i Jurisprudència de Catalunya va celebrar la Sessió Pública i Solemne de discurs d’ingrés com a acadèmic de número de l’Excm. Sr. Carles Viver Pi-Sunyer a la Sala d’Actes de l'Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, i de cloenda del Curs 2021/2022.

Mariele Violano
Thu Jun 16 11:23:00 CEST 2022

Aquest acte va ser presidit pel president de l’Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya Excm. Sr. Francesc Tusquets, juntament amb el degà de l’Il·lustre Col·legi de l‘Advocacia, Excm. Sr. Jesus Sánchez García, el nou president del Consell de Garanties Estatutàries, Hble. Sr. Joan Vintró, la nostra vicepresidenta, Excma. Sra. Mª Eugènia Alegret, el censor de l'Acadèmia, Hble. Sr. Joan Egea, el nostre secretari, Il·lm. Sr. Joaquín Tornos i el nostre tresorer, Il·lm. Sr. Antonio Cumella.

L’acte s’inicià com marca la tradició, amb la lectura de les dades de nomenament del recipiendari. A continuació, l’acadèmic recipiendari, Excm. Sr. Carles Viver Pi-Sunyer, acompanyat del dos padrins, Hble. Sr. Josep D. Guàrdia i l’Il·lm. Sr. Pablo Salvador, va llegir el discurs de recepció amb el títol títol “REPENSAR ELS LÍMITS DEL CONTROL CONSTITUCIONAL SOBRE LES ACTIVITATS PARLAMENTÀRIES (La inviolabilitat institucional de les cambres i els actes parlamentaris interns)”.

També com marca la tradició, l’Acadèmic de número i secretari Il·lm. Sr. Joaquin Tornos, va respondre al discurs en nom de l’Acadèmia.

La clausura de l’acte va ser a càrrec del president de l’Acadèmia, Excm. Sr. Francesc Tusquets i Trias de Bes.

L’acte va comptar amb la presència de nombrosos càrrecs de la política catalana, ex consellers, membres de l’Institut d’Estudis de l’Autogovern i altres personalitats del món acadèmic i universitari, així com dels familiars de l’acadèmic recipiendari i bona part dels companys acadèmics/ques.