Normativa | Comissió Normativa | Novetats Jurídiques / Jurisprudència

Decret Llei 4/2022, de 5 d'abril, de mesures urgents en l'àmbit tributari i financer

Publicat al DOGC del 7 d’abril de 2022.

Mon May 30 17:00:00 CEST 2022

Entrada en vigor: 08.04.2022

Es manté la tarifa aplicable de l'impost sobre les emissions de diòxid de carboni dels vehicles de tracció mecànica en l'exercici 2020, amb caràcter indefinit i amb efectes, també, per a l'exercici 2021, ja meritat.

D’altra banda, es considera adient incrementar el tipus de gravamen que recau sobre l'activitat de producció, emmagatzematge o transformació d'energia elèctrica de l'impost sobre les instal·lacions que incideixen en el Medi Ambient, creat en la Llei 5/2020, del 29 d'abril.

També s’incrementa l'import de la quantitat màxima global a prestar garantia pel Govern a favor de l'Institut Català de Finances per atorgar préstecs destinats al finançament de petites i mitjanes empreses i treballadors i treballadores autònoms de les empreses agràries, agroalimentàries, forestals i del sector de la pesca i l'aqüicultura de Catalunya, passant de 7 a 39 milions d'euros.

S’estableix també una exempció per un període de sis mesos en la taxa portuària sobre la pesca fresca a l'armador del vaixell o embarcació pesquera i als seus substituts, en el cas que la pesca accedeixi al port per via marítima, i que equipari un tractament equivalent dels ports de competència de la Generalitat respecte als ports d'interès estatal amb la seva singularitat pel que fa a l'exempció temporal de la taxa TA4, pesca fresca, aprovada per mitjà del Reial decret llei 6/2022, de 29 de març, pel qual s'adopten mesures urgents en el marc del Pla nacional de resposta a les conseqüències econòmiques i socials de la guerra a Ucraïna.

[LLEIS APROVADES. PARLAMENT DE CATALUNYA]