Comissió d'Arbitratge | Comissió Arbitratge | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Premsa | Tribunal Arbitral de Barcelona | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA TAB: El Tribunal Arbitral de Barcelona renova la seva Junta Directiva i escull Frederic Munné com a nou president

El Tribunal Arbitral de Barcelona (TAB) inicia una nova etapa sota la presidència de Frederic Munné. L’advocat i àrbitre barceloní encapçala la Junta Directiva que pren el relleu de l’òrgan rector presidit des de l’abril del 2018 per Juli de Miquel, que clou una profitosa etapa al capdavant de l’entitat.

Tue May 10 00:00:00 CEST 2022

Les vicepresidències del TAB en aquest nou mandat recauran en Antoni Fitó i Baucells (vicepresident de la Cambra de Comerç de Barcelona) i en el notari Antoni Bosch Carrera. El registrador Luis Fernández del Pozo en serà el seu secretari i la nova junta directiva es completa amb els advocats Cristina Vallejo i Ros i Joan Martínez i García.

Frederic Munné i Catarina (Barcelona, 1966) és advocat, doctor en Dret i àrbitre i ja formava part de la junta directiva del TAB com a vocal. El també membre de la Junta de Govern de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) presidirà el TAB amb la voluntat de reforçar-ne la seva condició de referent internacional, potenciar-ne encara més la transparència i el bon govern i amplificar la cultura de la resolució de conflictes alternativa als procediments judicials.

Munné ha declarat:  “Afronto aquesta responsabilitat des de la passió per l’arbitratge i el convenciment que, ara més que mai, la societat requereix que l’arbitratge faciliti la gestió de conflictes d’una manera àgil, eficient i econòmica”. El nou president del Tribunal ha agraït “la destacada i exemplar tasca” de Juli de Miquel al capdavant de la institució, així com “la confiança dels membres de la nova junta directiva i de les institucions associades al TAB”. El jurista ha recalcat que “a conseqüència de les crisis que colpegen la nostra societat, la tasca arbitral ha d’ajudar decisivament a reduir la congestió judicial en pro dels drets i el benestar de la ciutadania”.

Sobre el TAB i l’arbitratge

El Tribunal Arbitral de Barcelona és l'òrgan permanent de l'Associació Catalana per a l'Arbitratge que porta a terme l'administració dels arbitratges d'acord amb la llei i amb el seu reglament, de conformitat amb el codi ètic. Té com a missió servir a la societat sent una institució de referència en el món de l'arbitratge, destacant per la seva excel·lència en el servei, amb el focus de la seva activitat a Barcelona, ​​així com en els mercats de referència nacional i internacionals.

L'Associació Catalana per a l'Arbitratge-Tribunal Arbitral de Barcelona (ACA-TAB) es va fundar el 15 de febrer de 1989 per l'Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, ​​la Cambra de Comerç Indústria i Navegació de Barcelona, ​​l'Il·lustre Col·legi Notarial de Catalunya i el Consell dels Il·lustres Col·legis d'Advocats de Catalunya. L’entitat va néixer arran de la promulgació de la llei 36/1988, que va donar llum verda per primera vegada a l'arbitratge institucional. Al juny del 2009 s’hi va unir el Deganat Autonòmic dels Registradors Mercantils i de la Propietat de Catalunya i, a l'abril de 2012, l'Associació Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya.

L'arbitratge és un sistema de resolució de conflictes alternatiu al procediment judicial en el qual un tercer imparcial, l'àrbitre, resol la controvèrsia mitjançant un laude definitiu. El laude és equivalent a una sentència judicial ferma. Les parts poden pactar que l’arbitratge es desenvolupi i es resolgui en dret (aplicant estrictament la norma jurídica que correspongui) o en equitat (l'àrbitre resol el conflicte segons el seu sentit natural del que és just), pel qual hauran de determinar prèviament quin tipus d’arbitratge s’identifica millor amb la matèria i amb el conflicte concret que desitgen resoldre.