Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Món Jurídic | Titulars

El nou número de la revista "Món Jurídic" (344), ja disponible al web de l’ICAB en format PDF

El tema de la portada és la felicitació d’Any Nou. Enguany la Nadala de l’ICAB s’ha modernitzat i s’ha fet en format audiovisual per mostrar “La Magia de treballar per un món més just” així com alguns dels espais més emblemàtics de la seu col·legial, com són la Biblioteca Col·legial o el Pati de Columnes.

Tue Jan 03 15:54:07 CET 2023

En aquest número 344 de la revista del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona lamentem comunicar la mort de Miquel Queralt i Cabeza, diputat de la junta de l’ICAB. Trobareu un obituari en record seu a càrrec d’Emma Gumbert, exdiputada de la Junta de Govern ICAB. També els degans emèrits Jaume Alonso-Cuevillas i Oriol Rusca han publicat dos altres obituaris en memòria d’altres companys com eren Leo Bertschi Pujadas i Jordi Cabezas.

També es destaca el treball realitzat per la Comissió per a la promoció dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030, que presideix la vicedegana i directora de Món Jurídic, Susana Ferrer, i que ha permés que l’ICAB hagi esdevingut el primer Col·legi de l’Advocacia en aconseguir el certificat d’alineament real dels ODS.

En la Secció Junta Informa també donem a conèixer els nous òrgans de direcció en 9 seccions de la comissió de cultura i formació de l’ICAB, així com en les Comissions d’Empresa, RC, advocats/des Sèniors així com el resultat de les eleccions a la Comissió de protecció dels drets dels animals.

Les entrevistes estan protagonitzades per Gemma Ubasart i González, consellera de Justícia, Drets i Memòria, qui ens parla de què és prioritat impulsar la mediació, la justícia restaurativa i les mesures penals alternatives”, per María Luisa Segoviano, qui en el moment de fer l’entrevista presidenta era emèrita de la sala quarta del Tribunal Suprem i amb ella fem un repàs de la seva trajectòria professional fins a principis de desembre del 2022 i per Bas Mastens, president de la Fédération Des Barreaux D’europe (FBE) amb qui analitzem el paper de la FBE en els 30 anys d’existència.

A la secció “El Col·legi es Mou”  destaquem que la festivitat de Sant Raimon de Penyafort se celebrarà enguany del 27 de gener al 12 de febrer, però també hem fet balanç de les actuacions del Torn d’Ofici, ja que en els primers 10 mesos del 2022 es van realitzar prop de 7.000 designes de violència masclista i de gènere.

També informem que ja està oberta ja la matrícula al Màster de dret fiscal i als Postgraus en infància, adolescència, família i capacitat 2023 i de Dret europeu. També sobre la Sessió solemne d’obertura del curs 2022- 2023 de l’Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya i la nova convocatòria del Concurs de Contes d'Advocats i Advocades 2023.

Encetem en aquesta número una nova secció, dedicada a l’Alumni EPJ, per tal de donar a conèixer i fer créixer aquesta comunitat de nous i antics alumnes i professors de l’Escola de Pràctica Jurídica, a través d’una entrevista a Anna Pons Miralbell, administrativa de l’EPJ.

A la secció “Cara a Cara” analitzem la Llei del només sí és sí, amb la participació de la presidenta de la Comissió de Dones Advocades de l’ICAB, Olga Arderiu, i la vocal de la Secció de Dret Penal, Clara Martínez.

En aquest número també s’inclou la crònica del darrer Congrés Internacional d’Arbitratge, del V Congrés de la Prova Judicial i de la Jornada de la Compravenda a Catalunya que va organitzar la Revista Jurídica de Catalunya.

Així mateix, la nova entrega de "Món Jurídic" inclou articles d’interès com “Pensar els drets de la gent gran des dels drets dels infants”. “El grau de treball als criteris 2020 als procediments d’execució”. “La deduïbilitat fiscal de les despeses de manutenció de l’advocacia, una dura batalla”, “Compendium.cat: el nou cercador de la justícia en català”. “Indemnització per acomiadament improcedent i CSER: un canvi de paradigma... cap a la discrecionalitat?”, entre d’altres.

"Món Jurídic" és una publicació editada per l’ICAB amb la finalitat de ser un mitjà informatiu i d’expressió dels seus col·legiats/des. És el reflex de la vida col·legial i un vehicle de comunicació de la Junta de Govern amb els col·legiats, alhora que permet l’intercanvi d’impressions entre els propis col·legiats.

Podeu adreçar els vostres articles, cartes o opinions a monjuridic@icab.cat

Aprofitem per recordar-vos que podeu recuperar els articles i notícies publicades a Món jurídic a través del cercador de la revista. Podeu realitzar la cerca per text lliure, autor, títol de l’article, data i secció.

• Altres Cursos | Titulars

El degà de l’ICAB assisteix al IV Congrés de Dret Bancari a Madrid

El degà de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), Jesús M. Sánchez, ha estat present en la inauguraicó del IV Congrés de Dret Bancari celebrat a l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Madrid (ICAM).
  • Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

La CRAJ informa: Inspecció a la secció territorial de la Fiscalia de Santa Coloma de Gramenet

Us informem que la Fiscalia de la Comunitat Autònoma de Catalunya té previst dur a terme una inspecció sobre la secció territorial de la Fiscalia de Santa Coloma de Gramenet el proper dia 25 d’abril de 2024.
  • Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

La CRAJ informa: Nou tràmit de presentació de recursos de reposició

Us informem que l’Agència Tributària de Catalunya ha posat a disposició de la ciutadania un nou tràmit que permet presentar recursos de reposició en contra d’actes de reclamació del pagament d’un deute pendent en via executiva.