Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Publicacions | Titulars

El nou número de la revista "Món jurídic" (343), ja disponible al web de l’ICAB en format PDF

En portada destaquem la campanya de promoció social de l’advocacia que ha impulsat la Corporació i que s’està difonent per TV3 i a través de les diferents xarxes socials de l’ICAB.

Roser Ripoll
Sun Nov 20 16:58:00 CET 2022

En aquest número 343 de la revista del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona trobareu la posada en marxa de l’Alumni EPJ; les iniciatives que han presentat els instituts I+Dret i I+D ICAM per actualitzar i adequar la legislació a les necessitats i demandes actuals de la societat, així com la crònica del  4th Women Business & Justice European Forum, la campanya per recaptar fons a través de la venda de panettones de la Fundació Degà Ignasi de Gispert o l’obituari en memòria de l’Acadèmic Elías Campo Villegas.

Les entrevistes estan protagonitzades per Friba Quraishi, jutgessa afganesa exiliada, qui ens ha donat a conèixer com es troben les dones a Agfanistán i altres juristes que s’han exilitat a Europa; i per Helena Monzón, advocada i germana de Cecilia Monzón, advocada defensora dels “drets de les dones” i que va ser assassinada el passat mes de maig. Precisament les dues van participar en el passat 4th Women Business & Justice European Forum celebrat al Col·legi.

A la secció “Cara a Cara” abordem el dret a l’atur de les persones treballadores de la llar i la càrrega de la prova en cas d’acomiadament amb dues advocades laboralistes.

Així mateix, la nova entrega de "Món Jurídic" inclou articles d’interès com “La Reforma del Codi penal i multireincidència”; “La reforma del Dret Concursal”; “Els actes administratius notificats a l’agost i el termini per a interposar recurs contenciós administratiu”; “La base de càlcul als criteris 2020 als procediments sobre dret bancari” i  l’”Obligació d’emissions de factures electròniques entre empresaris i professionals”; entre d’altres.

"Món Jurídic" és una publicació editada per l’ICAB amb la finalitat de ser un mitjà informatiu i d’expressió dels seus col·legiats/des. És el reflex de la vida col·legial i un vehicle de comunicació de la Junta de Govern amb els col·legiats, alhora que permet l’intercanvi d’impressions entre els propis col·legiats.

Podeu adreçar els vostres articles, cartes o opinions a monjuridic@icab.cat

Aprofitem per recordar-vos que podeu recuperar els articles i notícies publicades a Món jurídic a través del cercador de la revista. Podeu realitzar la cerca per text lliure, autor, títol de l’article, data i secció.

• Titulars

Diputats/des de Guàrdia ICAB

Podeu consultar el calendari dels Diputats de Guàrdia del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) de cada mes, actualitzat, a la pàgina web col·legial. El trobareu a EL COL·LEGI>CONEIX EL COL·LEGI>Diputats/des de Guàrdia.
  • Titulars

La CRAJ informa: Informació sobre les eines Judicials del Territori Ministerio

La Direcció General de Transformació Digital de l'Administració de Justícia informa que s’amplia el número màxim de elements descarregables a través del visor d’Expedients Judicials.
  • Premis i Beques | Premis, Beques i Subvencions

Concurs Contes d'Advocats/des. Edició XXV (2024)

El termini de presentació de contes serà fins al 28 de juny de 2024.