Normativa | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Titulars

L’ICAB acompanya a l’ICAM en la posada en marxa de l’Instituto de Investigación e Innovación Jurídica I+D ICAM, per promoure la investigació en l’àmbit jurídic

El Col·legi de l'Advocacia de Madrid ha posat en marxa aquest Institut amb l’objectiu de detectar els dèficits normatius del marc legislatiu actual i trobar solucions jurídiques ràpides i innovadores als desafiaments legals que sorgeixen arran de les noves necessitats socials. Aquest nou centre de recerca, neix de la mà de l'organisme homòleg del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, l'Institut I+Dret. Tant l’ I+D ICAM com l’I + DRET estaran dirigits per Francisco Javier Orduña, catedràtic de dret civil de la Universitat de València, per afavorir la coordinació i les sinergies entre ambdós  instituts.

Wed May 25 18:57:49 CEST 2022

Aquest dimecres, 25 de maig, s’ha dut a terme, a la seu del Col·legi d’Advocats de Madrid, la presentació de l’‘Instituto de Investigación y Derecho ICAM, I+D’, per part de José María Alonso Puig, degà del Col·legi d’Advocats de Madrid, Eugenio Ribón Seisdedos, diputat de la Junta de Govern de l’ICAM, i en representació del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona hi  ha intervingut el degà, Jesús M. Sánchez,  i el president del Consell Assessor de l’Institut d’Investigació i Innovació Jurídica I+DRET, Javier Orduña.

En aquest esdeveniment també hi han assistit també la vicedegana de la Corporació, Susana Ferrer, el diputat de la Junta de Govern de l’ICAB, Frederic Munné, la coordinadora de Formació ICAB, Cristina Vallejo, i la directora Acadèmica de l’Institut d’Investigació i Innovació Jurídica I+DRET, Maria Jesús Pesqueira, .

L'Institut de Recerca i Innovació Jurídica I+D ICAM neix inspirat en el centre de recerca i innovació jurídica de l'ICAB (I+DRET) - creat de forma pionera el 19 d’octubre de 2021 amb l’objectiu d’aportar pensament i innovació en els processos de canvi de paradigma normatius i socials.

En el marc d’aquest esdeveniment s’han presentant els detalls d'un projecte conjunt entre l’ICAB i l’ICAM –arran d’un conveni de col·laboració signat avui- per tal de fomentar la col·laboració entre l’Instituto de Investigación y Derecho ICAM, I+D i l’Institut d’Investigació i Innovació Jurídica I+DRET, amb l’objectiu d’analitzar tots els àmbits del Dret i, especialment, noves realitats i necessitats socials , així com els canvis econòmics i innovacions científiques i tecnològiques.

Al seu quadern de ruta figuren ja diversos projectes, com aconseguir la definitiva regulació de la rebus sic stantibus, la implantació dels Jutjats especialitzats de família, agilitzar els processos d'acollida i integració de refugiats arran de la crisi d'Ucraïna o combatre la desigualtat.

Aquest projecte conjunt permetrà sumar sinèrgies entre els dos col·legis,  fomentar la col·laboració amb altres organismes de l'advocacia institucional, les corporacions professionals jurídiques i d'altres àmbits i té com a objectiu esdevenir un referent per a la ciutadania , i a més, contribuir a augmentar la influència de l'advocacia en els processos legislatius,  mitjançant el desenvolupament de projectes que permetin millorar l’actual marc normatiu.