Altres Cursos | Formació ICAB

L’ICAB analitza les conseqüències penals, administratives i civils de l'okupació en una jornada formativa

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) ha celebrat, el dijous 19 de gener de 2023,  una jornada de formació per analitzar el fenomen de l’okupació d’immobles al nostre país, una problemàtica que persisteix i que genera preocupació i malestar entre la ciutadania davant la falta d’una resposta ràpida i eficient per acabar amb aquesta pràctica. La sessió ha comptat amb gairebé 300 participants.

Thu Jan 19 17:00:00 CET 2023

L’objectiu de la "Jornada sobre okupació. La problemàtica persisteix" ha estat contextualitzar l’ocupació il·legal en el marc jurídic actual i també abordar les conseqüències penals, així com les controvèrsies administratives i civils que pot comportar aquesta pràctica.

L'acte ha estat inaugurat per Jesús M. Sánchez García, degà de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona; Vicente Pérez Daudí, catedràtic de Dret Processal de la Universitat de Barcelona i codirector de la Jornada i Cristina Vallejo Ros, advocada, coordinadora de Formació de l’ICAB i codirectora de la Jornada.

La Jornada s’ha estructurat en quatre taules de debat on han intervingut professionals de l’àmbit jurídic com catedràtics/ques de Dret constitucional, processal i civil, magistrats/des, fiscals, advocats/des i procuradors/es.

També s'ha comptat amb la participació de l’exconsellera de Justícia de la Generalitat Lourdes Ciuró; l’alcadessa de Sant Adrià del Besós, Filo Cañete Carrillo; el degà emèrit del Col·legi d’Advocats de Mataró,  Julio Naveira Manteiga; la vicedegana de l’Il·lustre Col·legi de Procuradors de Barcelona, Adriana Flores Romeu; el responsable de la Guàrdia Urbana a Barcelona, Pedro Velázquez Moreno; i el director de l’Àrea Jurídica de COAPI-BCN i AIC, Carles Sala Roca, entre d’altres personalitats.

Durant la cloenda, s'ha fet esment de la imminent jubilació del magistrat del Jutjat d’Instrucció 11 de BCN Francisco González Maillo, un dels ponents de la jornada, de qui, en nom de la Junta de Govern, la diputada de l'ICAB Paz Vallés ha destacat la professionalitat i excel·lent tracte envers l'advocacia. El públic l'ha acomiadat amb una gran ovació.

ATENCIÓ A PERIODISTES

Així mateix, en declaracions a la premsa durant la celebració de la jornada, s'ha explicat que l'ICAB ha proposat modificar la Llei d'Enjudiciament Criminal (Lecrim) per afegir una mesura que permeti desallotjar cautelarment els que ocupen il·legalment un immoble en un termini de 48 hores.

PROGRAMA COMPLET AQUÍ

#FormacióICAB