Centre ADR - ICAB (Centre per a la Resolució Alternativa de Conflictes) | Centre ADR - ICAB

L’ICAB ha participat en la jornada “El Ministerio de Justicia y la Mediación”

Aquest 20 de gener, el diputat i responsable de l’Àrea de Mediació ICAB, Carles Garcia Roqueta, ha participat com a ponent en la jornada “El Ministerio de Justicia y la Mediación” y concretament en la ponència titulada “Campo de experièncias prácticas de mediación. La mediación en el ámbito de la sanidad, el consumo y la educación”.

Fri Jan 20 14:24:29 CET 2023

La jornada, organitzada amb motiu del Dia Europeu de la Mediació, ha estat presentada per la ministra de justícia, Pilar Llop, i inaugurada per Juan Fernando López Aguilar, diputat del Parlament Europeu.

La intervenció de Carles Garcia Roqueta ha servit per donar a conèixer experiències d’èxit de l’ús de la mediació en l’àmbit de consum. “La mediació serveix per a molts àmbits, no només el de família, que és el potser es coneix més”. S’ha de promoure la mediació i la cultura de la pau per tal de fomentar que les controvèrsies no acabin als jutjats. La mediació té molts beneficis i avantatges, que es poden resumir en les quatre “E”: eficàcia, eficiència, efectivitat i economia”. El diputat responsable de l’Àrea de Mediació ha compartit taula amb María Avilés Navarro, lletrada de l’Administració de Justícia; i Mª Luz Sánchez Garcia-Arista, psicòloga i mediadora. Ha moderat Mª José Costa, lletrada de l’Administració de Justícia.