Titulars

L'ICAB, present a l'acte de presa de possessió de José María Macías com a nou magistrat del TC

El degà de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB), Jesús M. Sánchez, en representació de la Corporació, ha assistit a Madrid a l'acte solemne de presa de possessió de José María Macías com a nou magistrat del Tribunal Constitucional (TC).

Fri Sep 06 13:02:47 CEST 2024

Després del discurs del president del TC, Cándido Conde-Pumpido, s'ha imposat a Macías el collaret i la medalla del Tribunal.

Macías, llicenciat en Dret amb premi extraordinari per la Universitat Autònoma de Barcelona l’any 1988, va ingressar a la carrera judicial el 1990 i des d'aleshores i fins al 2005 va exercir en diverses jurisdiccions, principalment a la contenciosa administrativa. Al llarg de la seva trajectòria professional ha exercit funcions governatives com a membre electe de la Sala de Govern del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya i ha estat director general d'Afers Contenciosos de la Generalitat de Catalunya els anys 2002 i 2003. El 2005 va sol·licitar l'excedència voluntària per exercir l'advocacia i la docència.

Des de l'ICAB es considera que la seva trajectòria i coneixements enfortiran la tasca del Tribunal Constitucional en la defensa de drets, garanties i llibertats consagrades a la Constitució.