Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ)

L'ICAB, present a les XIV Jornades de Comissions de Relacions amb l'Administració de Justícia celebrades a Santander

Els dies 12 i 13 de maig de 2022 s'han celebrat a Santander les XIV Jornades de Comissions de Relacions amb l'Administració de Justícia (CRAJ), amb el lema “Donant veu a l'Advocacia”.

Fri May 13 16:00:00 CEST 2022

Organitzades pel "Consejo General de la Abogacía Española", les #JornadasCRAJ han servit per abordar les lleis d'Eficiència organitzativa, d'Eficiència processal i d'Eficiència digital; l'obligació del secret professional a les actuacions processals o la responsabilitat disciplinària de jutges i magistrats. També han permès analitzar com millorar la comunicació en el sí de les Comissions de Relacions amb l'Administració de Justícia (CRAJ) i el Codi de Bones Pràctiques.

El degà de l'ICAB, Jesús M. Sánchez, en representació de la CRAJ de Barcelona, ha participat com a ponent de la primera taula, dedicada als projectes i avantprojectes legislatius inclosos al Pla Justícia 2030. Ha debatut sobre les futures lleis d'Eficiència organitzativa, d'Eficiència processal i d'Eficiència digital juntament amb Aitor Cubo, director general de Transformació Digital del Ministeri de Justícia; Ignasi Fernández de Senespleda, magistrat del Jutjat Mercantil núm. 10 de Barcelona; i Rafael Massieu, degà del Col·legi d'Advocats de Las Palmas.

El degà de l'ICAB ha exposat els aspectes més importants de l'Avantprojecte de Llei d'Eficiència Organitzativa i el Projecte de Llei d'Eficiència Processal i el nou canvi de paradigma que suposaran al nostre sistema judicial, així com el paper rellevant de l'advocacia.

També ha estat present Joaquín de Miguel, secretari de la Junta de Govern de l'ICAB, qui ha considerat que el projecte de llei d'eficiència organitzativa hauria d'establir l'obligatorietat de crear tribunals especialitzats de família, una matèria especialment sensible per a la ciutadania.

A més, l'advocada i coordinadora de Formació de l'ICAB, Cristina Vallejo,  ha moderat  la conferència sobre com millorar la comunicació a les CRAJ.

Des del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona ha estat un autèntic plaer participar en aquestes XIV Jornades de Comissions de Relacions amb  l'Administración de Justícia, ja que han tractat temes essencials per a l'exercici de la professió que permetran assolir, amb el treball conjunt de tota l'advocacia, una justicia más eficient.

• Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ)

• Mallorca, 283
      Barcelona, Barcelona (Espanya)