Secretaria de Junta de Govern | Titulars

L’ICAB s’adhereix a la Declaració del Dia d’Europa 2022

L’Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona ha acordat adherir-se al Dia d’Europa que se celebra aquest dilluns, 9 de maig, organitzat per la Unió Europea.  L'ICAB ha hissat la bandera europea al balcó del Palauet Casades.

Mon May 09 00:00:00 CEST 2022

A més, professionals dels Departaments d'Internacional i Comunicació han assistit en representació del Col·legi al "Diàleg sobre els joves i el futur d'Europa" que l'Oficina del Parlament Europeu a Barcelona ha celebrat a l'auditori de la Pedrera.

L’acte s’ha iniciat amb les intervencions de Sergi Barrera, cap de l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona i de Manuel Szapiro, director de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona, que han exposat que la commemoració del ‘Dia d’Europa”, es celebra cada 9 de maig coincidint amb la data de la signatura de la Declaració Schuman, realitzada l’any 1950, per posar de manifest que la Pau no és un bé assolit. Precisament la declaració va marcar l'inici d’una etapa pacífica que va permetre la construcció del que avui coneixem com a Unió Europea. Tant Barrera com Szapiro han destacat que davant l’actual context que viu Europa cal seguir perseverant en la defensa de la pau i recolzant la ciutadania europea a tot arreu.

També han posat de manifest que atès que l’any 2022 ha estat declarat l'Any Europeu de la Joventut, la commemoració del Dia d’Europa és una excel·lent oportunitat per convidar a la joventut i la ciutadania europea a involucrar-se en els assumptes de la Unió Europea.

Per aquest motiu, un dels actes centrals de l’Oficina del Parlament Europeu ha estat la conferència “Diàleg sobre els joves i el futur d'Europa”, en la qual hi ha participat el politòleg Pablo Simón i un posterior debat que ha comptat amb la participació de la politòloga Nahi Drammeh, la periodista i escriptora Margaryta Yakovenko i el filòsof Eudald Espluga.

El debat ha servit per abordar el concepte de la joventut, si els valors i les inquietuds d’aquest col·lectiu són els mateix arreu d’Europa i els reptes de futur que tenen els joves. Els ponents han conclòs que aquest col·lectiu són també el present de la societat i per això han demanat a les institucions europees que implantin mesures per ajudar-los a combatre les dificultats que pateixen per poder tenir un futur.

L’acte ha estat clausurat pel president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, i ha finalitzat amb la interpretació de l’himne d’Europa, a càrrec d’alumnes del Conservatori Municipal de Música de Barcelona.

• Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

La CRAJ informa: Inspecció a la secció territorial de la Fiscalia de Santa Coloma de Gramenet

Us informem que la Fiscalia de la Comunitat Autònoma de Catalunya té previst dur a terme una inspecció sobre la secció territorial de la Fiscalia de Santa Coloma de Gramenet el proper dia 25 d’abril de 2024.
  • Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

La CRAJ informa: Nou tràmit de presentació de recursos de reposició

Us informem que l’Agència Tributària de Catalunya ha posat a disposició de la ciutadania un nou tràmit que permet presentar recursos de reposició en contra d’actes de reclamació del pagament d’un deute pendent en via executiva.
  • Notes de Premsa | Titulars

L'ICAB i l'ICAM, per prestacions de jubilació dignes

Un nombre significatiu de professionals de l'advocacia de tot Espanya, després de llargs anys de servei, enfronten una situació d'incertesa respecte a les seves futures pensions, reflectint una problemàtica àmplia de justícia social per a ...