Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Titulars

L’ICAB treballa per la sostenibilitat: Món Jurídic s’imprimeix en paper certificat PEFC i potencia l’enviament digital

Canvis recents en la principal publicació de l’ICAB. Món Jurídic s’imprimeix en paper PEFC i ha reduït la seva tirada per potenciar l’enviament digital a les persones col·legiades.

Fri Mar 17 12:57:36 CET 2023

En la seva aposta per impulsar els ODS de l’Agenda 2030 de Nacions Unides i amb la voluntat de contribuir encara més a la protecció del medi ambient, l’ICAB ha decidit reduir la petjada que genera l’edició i difusió de la revista oficial de la Corporació. Per aquest motiu, Món Jurídic continua imprimint-se en paper certificat PEFC, que és el sistema de certificació forestal més implantat a nivell internacional i que assegura que la matèria prima, amb la cadena de custòdia garantida, és la més ecològica que ofereix avui el mercat per a aquest tipus de publicacions. Alhora, la revista es produeix en la única gran planta impressora rotativa a Catalunya que disposa de la certificació europea “Imprim Vert”, adjudicada seguint estrictes criteris de tractament de residus i control de consum energètic.

A més, per primer cop en la llarga trajectòria de la publicació s’està potenciant l’enviament online, a fi i efecte de reduir els exemplars impresos. Un considerable nombre de persones col·legiades ja ha manifestat a l’ICAB que renuncien a rebre Món Jurídic al seu despatx, optant per gaudir-lo en la seva versió online. Els advocats i les advocades que vulguin sumar-se a l’opció de rebre el Món Jurídic només per enviament digital poden escriure un correu a comunicacio@icab.cat.

L’ODS número 12 promou garantir modalitats de consum i producció sostenibles i aquesta acció de l’ICAB s’hi emmarca plenament.

La revista, dirigida per la vicedegana Susana Ferrer, alhora diputada responsable d’ODS en la junta de govern col·legial, va començar a editar-se el 1983 i ha arribat ja als 345 números convertint-se en un referent en el sector legal. Món Jurídic compta amb l’anàlisi de novetats legislatives, articles especialitzats de les diferents branques del Dret, entrevistes i el més destacat de l’actualitat col·legial.

• Titulars

Diputats/des de Guàrdia ICAB

Podeu consultar el calendari dels Diputats de Guàrdia del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) de cada mes, actualitzat, a la pàgina web col·legial. El trobareu a EL COL·LEGI>CONEIX EL COL·LEGI>Diputats/des de Guàrdia.
  • Titulars

La CRAJ informa: Informació sobre les eines Judicials del Territori Ministerio

La Direcció General de Transformació Digital de l'Administració de Justícia informa que s’amplia el número màxim de elements descarregables a través del visor d’Expedients Judicials.
  • Premis i Beques | Premis, Beques i Subvencions

Concurs Contes d'Advocats/des. Edició XXV (2024)

El termini de presentació de contes serà fins al 28 de juny de 2024.