Comissió de Cultura / Seccions | Normativa | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: La ministra de Justícia inaugura el primer Congrés d'Ocupació Il·legal

• Organitzat, conjuntament per l'Advocacia de Màlaga, el Col·legi de l'Advocacia de Barcelona i el Col·legi d'Advocats de Mataró, se celebra a Màlaga els dies 19 i 20 de maig
Thu May 19 18:03:35 CEST 2022

La ministra de Justícia, Pilar Llop, ha presidit l'acte d'inauguració del 1er Congrés d'Ocupació Il·legal que l'Advocacia de Màlaga, juntament amb el Col·legi de l'Advocacia de Barcelona i el Col·legi d'Advocats de Mataró han organitzat per als dies 19 i 20 de maig, a la malaguenya seu col·legial.

En el seu discurs, la ministra ha incidit en què l'ocupació il·legal és “una realitat que preocupa molt seriosament el Govern i que ens obliga a ser molt rigorosos i evitar confusions”. Així mateix, tant el dret a la propietat com el de l'habitatge són “drets compatibles en la nostra Constitució i que aquesta els protegeix”, i l'habitatge és “el cinquè pilar de l'Estat del Benestar”.

A més de la ministra Llop, l'acte inaugural ha comptat amb la participació del president de la Diputació de Màlaga, Francisco Salado Escaño, que ha al·ludit a aquest primer Congrés d'Ocupació Il·legal com un “fòrum magnífic per abordar els problemes que genera l'ocupació il·legal al nostre país”. Una situació de la qual “també es beneficien les màfies”, posant èmfasi en el “dany reputacional que, concretament a Màlaga, pot ocasionar sobre el turisme i la inversió estrangera”.

Per la seva banda, la consellera de Foment de la Junta d'Andalusia, María Francisca Carazo, s'ha referit a aquest fenomen com una cosa que no és “aïllada” i ha convidat a “reactivar com més aviat millor les reformes normatives”.

Victoria Ortega Benito, presidenta del Consejo General de la Abogacía Española, ha explicat que hi ha d'haver un “equilibri entre la defensa de la persona, privada del seu habitatge, i la situació de vulnerabilitat de moltes persones”, destacant el valor afegit que poden aportar els juristes en això.

Salvador González Martín, degà de l'Advocacia de Màlaga, s'ha encarregat de donar la benvinguda a tots els presents, traslladant entre altres idees que “pretenem amb aquest congrés un canvi normatiu per fer front a les greus mancances del nostre país en matèria d'habitatge ". El degà ha destacat l'augment de l'ocupació al nostre país; en el tractament d’aquest problema no es pot oblidar a les famílies vulnerables.

La degana del Col·legi d'Advocats de Mataró, Maria Pastor Santana, ha afirmat que "estem assistint a un augment de l'ocupació delinqüencial". Una ocupació gairebé “a la carta”. Cal adaptar la legislació a les noves formes de delinqüència, sense oblidar les comunitats de propietaris.

Jesús M. Sánchez García, degà del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, ha exposat que “cal una mesura cautelar immediata de desallotjament de la persona que ocupa il·legalment un habitatge, contra la voluntat del seu propietari, ja sigui aquest, una persona física o jurídica. La Seguretat jurídica és imprescindible en un Estat de dret”. També ha destacat la tasca realitzada des de l'advocacia institucional per buscar instruments jurídics que permetin acabar amb l'ocupació il·legal d’habitatges.

En aquest acte, també han estat presents diferents experts i autoritats com el secretari d'Estat de Justícia, Antonio Julián Rodríguez, el conseller de Foment de Castella-La Manxa, Ignacio Hernando Serrano; el magistrat Antonio Alcalá Navarro; la directora de l’Assessoria Jurídica i Compliment normatiu de la Fundació Unicaja, Isabel Fernández Machuca, així com representants polítics, alcaldes, forces de seguretat de l'Estat, etc.

Durant la jornada d'avui, tindran lloc un total de cinc taules rodones conformades per professionals i experts de diferents àrees relacionades amb la matèria objecte d'aquest congrés, amb l'objectiu clar d'aconseguir un canvi normatiu davant l'ocupació il·legal o delinqüencial d'immobles.

En definitiva, durant aquests dos dies s'exposarà la problemàtica de l'ocupació il·legal a Espanya des de totes les perspectives: legal, política, social, econòmica i de seguretat.

• Comissió de Cultura / Seccions | Formació ICAB

Jornada de Portes Obertes de Formació ICAB 2024!

T’esperem a la Jornada de Portes Obertes de Formació ICAB, el dijous 18 d’abril de 2024, a partir de les 10h, al Centre de Formació.
  • Normativa | Novetats Jurídiques | Actualitat Jurídica | Novetats Jurídiques / Jurisprudència

Actualitat Jurídica del 21 al 27 de març del 2024

Classificada per matèries.
  • Comissió de Cultura / Seccions | Secció de Dret Processal

INSCRIPCIONS OBERTES! Curs de Tècnica Probatòria (2024)

La Secció de Dret Processal de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), en col·laboració amb l’Associació de Probàtica i Dret Probatori (ADPD) té obertes les inscripcions per a la 6a edició del Curs de Tècnica Probatòria.