Comissió de Cultura / Formació | Servei d'Atenció Col·legial | Formació ICAB

Matrícula oberta per al Curs ON-LINE d'Especialització Lletrada en la Jurisdicció de Menors (accés al Torn d'Ofici)

L’ICAB organitza del 21 d’octubre al 21 de desembre del 2020 un curs on-line sobre l'Especialització Lletrada en la Jurisdicció de Menors (accés al Torn d'Ofici)
13/10/2020

Aquest curs on-line estarà format per tres grans temes. El primer se centrarà en els fonaments teòrics del Dret de menors, en què es parlarà sobre la responsabilitat penal, la normativa internacional dels drets dels nens i l’advocat davant la jurisdicció de menors, entre altres aspectes. El segon tema es basarà en els objectius de la llei amb relació a la reeducació del menor, la justícia restaurativa, les funcions de l’Equip d’Assessorament Tècnic i la resolució pacífica de conflictes.

Finalment, al tercer tractaran els aspectes orgànics i processals, on es farà una introducció de Fiscalia, es parlarà de diferents tipus de diligències, el procediment per causes d’oportunitat, etc.

A més d’aquests tres temes principals també es comentarà la responsabilitat civil a l’àmbit de menors, les mesures tant reeducatives com punitives, els principis del procediment, les fases d’audiència, l’execució, l’actuació i diferents casos pràctics. També s'estudiarà la detenció del menor i les mesures per protegir-lo.

Un cop s’acabi el curs s’entregarà un certificat d’assistència per aquells que hagin complert el 100% de les hores lectives.

El curs on-line es farà en horari de dilluns i dimecres, de 13.00 a 15:00 hores i excepcionalment el dimarts 17 de novembre.

Pots fer la inscripció en el següent enllaç.