Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Secretaria de Junta de Govern | Eleccions ICAB | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: Convocatòria d’eleccions al Col·legi de l’Advocacia de Barcelona

Es podrà votar a la seu de l’ICAB (Mallorca 283) de 9 a 21h, a la Ciutat de la Justícia (Edifici P), i a les delegacions de 9 a 14h. També es podrà votar anticipadament i per correu

Thu Apr 22 15:27:00 CEST 2021

Les eleccions tindran lloc el dijous 3 de juny de 2021

Barcelona, 22 d’abril de 2021. El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) va convocar el 21 d’abril eleccions que se celebraran el dijous 3 de juny per renovar la totalitat de la seva Junta de Govern, és a dir, els càrrecs de degà/na, vicedegà/na, secretari/a i tretze diputats/des; el mandat per a cadascun dels càrrecs serà de 4 anys.

Votacions
Més de 24.000 persones col·legiades estan convocades a les urnes. Durant la jornada electoral del 3 de juny, els electors i les electores podran emetre el seu vot de forma presencial a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (Mallorca 283) entre les 9 h i les 21h.

El 3 de juny es podrà votar també a la Ciutat de la Justícia (Gran Via de les Corts Catalanes 111, edifici P, 1a planta) i a la seu de totes les Delegacions de l’ICAB (Arenys de Mar, Badalona, Berga, L’Hospitalet de Llobregat, Gavà, Igualada, Prat de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, Vilafranca de Penedès, Vilanova i la Geltrú), en l’horari de 9 h a 14 h.

També es podrà votar per correu i els dies 1 i 2 de juny serà possible emetre el vot presencial de manera anticipada a la seu central del Col·legi (Mallorca 283, Barcelona), entre les 13 i les 20 h

Candidatures
Poden ser persones candidates totes les persones col·legiades exercents amb domicili professional dins de l’àmbit territorial de l’ICAB que, en el moment de ser proclamades candidates, reuneixin els requisits següents:

1. a) Estar al corrent de les obligacions col·legials.
  2. b) Acreditar una antiguitat mínima i sense interrupció com a persones col·legiades exercents a l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, amb un domicili professional a la demarcació col·legial, de tres anys per al càrrec de diputat o diputada, de cinc anys per al càrrec de secretari o secretària i de deu anys per als càrrecs de degà o degana i de vicedegà o vicedegana. Els anys d’antiguitat han de ser immediatament anteriors a la data de la seva proclamació com a persones candidates.
  3. c) No estar inhabilitades.

No poden ser persones candidates els membres de la Junta de Govern, així com els del Comitè Electoral que estiguin en l’exercici del càrrec en el moment de convocar-se les eleccions.

Presentació de les candidatures
Les candidatures s’han de presentar al Registre del Col·legi (Mallorca, 283, planta baixa, Barcelona) i el termini per fer-ho va des de l’endemà del dia de la convocatòria -22 d’abril- i fins a les 24 h del dia 13 de maig de 2021.