Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: ‘Dona i doble discriminació’, a debat a la Taula 2 del ‘3rd Women Business & Justice European Forum’ que organitza l’ICAB

Dijous 4 de febrer de 2021, a les 16.15h, tindrà lloc la segona taula del Congrés per abordar el tema “Dona i doble discriminació”.

Fri Jan 29 11:44:28 CET 2021

Barcelona, 26 de gener de 2021. En el marc del “3rd Women Business & Justice European Forum” -esdeveniment impulsat pel Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) per tal d’establir les bases per a una societat 50/50 on les dones participin plenament en tots els àmbits, contribuint a millorar l'equitat, la democràcia i el bon govern per fer realitat una societat més justa- el dijous 4 de febrer de 2021, a les 16.15h, tindrà lloc la segona taula del Congrés per abordar el tema “Dona i doble discriminació”.

Cal tenir en compte que el canvi social més espectacular que hem viscut en els últims temps en la nostra societat ha estat la plena participació de les dones en la vida econòmica, social, política i cultural. Ha significat un avenç, no només per a les dones sinó per a tota la societat. Però també és cert que la incorporació de la dona a l’àmbit laboral ha comportat una doble discriminació per aquesta, ja que encara en ple segle XXI són les dones les que s’ocupen, majoritàriament, de la criança dels fills, de la cura dels familiars fet que acaba convertint-se en un fre per desenvolupar la seva carrera professional.

La igualtat és un dret fonamental íntimament relacionat amb la dignitat de les persones. Per aquesta raó des del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona es vol contribuir a empoderar les dones per tal que puguin trencar el sostre de vidre.

Per això, la taula “Dona i doble discriminació” comptarà amb ponents que donaran a conèixer a través dels seus testimonis que arribar a llocs de responsabilitat és possible malgrat les dificultats. Aquesta segona taula comptarà amb la participació de la directora general de la Guàrdia Civil, María Gámez Gámez, la vicepresidenta del Banc de Santander i ministra de Medi Ambient (1996-2000), Isabel Tocino, la presidenta de "Red Eléctrica de España" i Ministra d'Habitatge (2008-2010), Beatriz Corredor, l’advocada experta en Drets Humans, Cruz Sánchez de Lara, i la Senior Ethics Officer a Nacions Unides, Thi Kim Xuan Nguyen. Aquesta taula serà moderada per Maria Teixidor, advocada i CEO de Vuca Solutions el proper 4 de febrer a les 16.15h.

Com a novetat, el Women Business and Justice European Forum 2021 pretén retre homenatge a la figura de la jutgessa Ruth Bader Ginsburg i a la seva lluita pels drets i llibertats civils. Per això, a més de la taula “Dona i doble discriminació” les altres 4 taules que se celebraran en el marc del Congrés recullen les resolucions judicials més emblemàtiques de la Jutgessa i es realitzaran d’acord amb els àmbits més destacats del seu treball realitzat: “Dona i Lideratge (Taula Inaugural) ”, “Dona i drets Civils”, “Dona direcció i empresa” i “Dona i entorn Laboral”.

La celebració del ‘3rd Women Business & Justice European Forum’ és una aposta ferma de l’ICAB per crear una xarxa europea que permeti avançar en el compliment dels Objectius de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides per al desenvolupament sostenible en igualtat de gènere.