Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: El ministre de Justícia presideix la inauguració del World Law Congress

Mon Jul 06 00:00:00 CEST 2020

L’ex vicepresidenta de la Comissió Europea, Viviane Reding, juntament amb Hanna Suchoka, François Biltgen, Rainer Arnold, Marie-Aimée Peyron i Andre Alen són els ponents de la conferència ‘Sobreviurà l’Estat de Dret a Europa?’

El ministre de Justícia, Juan Carlos Campo, inaugura telemàticament la World Law Congress 2021 que arrenca la seva edició número 27 a Barcelona el proper 7 de juliol, tenint com a escenari de la inauguració a l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona. L'acte institucional comptarà també amb la ministra de Justícia de Colòmbia, Margarita Cabello, i amb Mª Eugènia Gay, degana de l'ICAB i presidenta del capítol espanyol de la World Jurist Association. Al costat d'ells el procurador general de país, Fernando Carrillo, que és, a més, president de World Law Congress 2021. També participaran en l'acte d'obertura Javier Cremades, Viviane Reding, exvicepresidenta de la Comissió Europea, Manuel Aragón Reyes, director acadèmic de la WLC i magistrat emèrit del Tribunal Constitucional d'Espanya, i Enrique Sanz Fernández-Lomana, president de Mutualidad de la Abogacía.

L'acte institucional donarà pas a la primera de les 14 sessions prèvies que conformen el nou format de congrés, la clausura es durà a terme els dies 17 i 18 de novembre de 2021 a Cartagena d'Índies (Colòmbia). Viviane Reding serà l'encarregada de moderar el debat "Sobreviurà l'Estat de Dret a Europa?" que té com a context el deteriorament de la unitat europea, ja no només pel Brexit, sinó per la reacció que hi ha hagut davant els problemes sorgits per la Covid-19 i les disputes entre els tribunals constitucionals.

Hi participaran en la conversa Hanna Suchoka, primera ministra de Polònia (1992-1993), François Biltgen, jutge de Tribunal de Justícia de la Unió Europea i ministre de diferents carteres, Rainer Arnold, membre de Consell Assessor de la World Law Fountadion i professor de la Universitat de Regensburg, Marie-Aimée Peyron, degana de el Col·legi d'Advocats de París (2017-2019) i Andre Alen, president de Tribunal Constitucional de Bèlgica.

World Law Congress 2021
L'edició número 27 del Congrés Mundial de Dret arrenca el seu camí estrenant nou format en el qual les 14 sessions es converteixen en l'avantsala de l'esdeveniment jurídic més important a nivell internacional, i que es desenvoluparan mensualment en diferents ciutats a nivell mundial. La World Jurist Association juntament amb la World Law Foundation, entitats organitzadores de l'esdeveniment, actualitzen el format del congrés i el converteixen en un Ongoing Congress, de manera que se celebraran diferents trobades virtuals i presencials, que es podran seguir des de qualsevol part de món. Es tracta de reunions prèvies al congrés, que tindràn lloc de forma presencial a Cartagena d'Índies, Colòmbia, els dies 17 i 18 de novembre.

Per inscriure a la primera Opening Session en línia de la World Law Congress 2021, clica aquí. (D'accés gratuït i per a professionals i no professionals)

World Jurist Association
La World Jurist Association es va fundar el 1963 als Estats Units amb la missió d'aconseguir un món governat per la llei i no per la força. És una Organització No Governamental, amb estatus consultiu especial davant les Nacions Unides, present a 85 països. Fruit d'aquesta entitat sorgeix la World Law Foundation, com a resultat de la Declaració de Madrid de 2019 proclamada durant el World Law Congress, amb l'objectiu de reforçar la tasca de promoció de l'Estat de Dret com a garant de la llibertat.

World Law Foundation
La World Law Foundation sorgeix com a resultat de la Declaració de Madrid de 2019, proclamada durant el World Law Congress amb l'objectiu de reforçar la tasca de promoció de l'Estat de Dret com a garant de la llibertat que ha realitzat la World Jurist Association des de 1957. Presidida per Javier Cremades, la fundació promou el diàleg i l'harmonia entre les nacions i regions del món, fomentant l'ús del Dret, el respecte i la defensa de les llibertats individuals. També, fomenta i difon el respecte al Dret com a instrument per defensar la pau mundial en les relacions internacionals entre els Estats.

El Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB)
L'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona és una corporació de dret públic de caràcter professional, fundada el 17 de gener de 1833, la seva funció és garantir el correcte exercici de l'advocacia, assegurant els drets de la ciutadania i oferint solucions d'alt valor per a seus col·legiats i col·legiades a través de serveis, formació, noves tecnologies i el treball de tot un seguit de departaments i comissions.

Eolo Comunicación
Alicia de la Fuente: alicia@eolocomunicacion.com