Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L’ICAB posa en alça el valor de la «transparència» per garantir una adequada protecció dels consumidors / es i evitar controvèrsies que acaben als jutjats

Fri Feb 12 16:10:00 CET 2021
  • L’objectiu del Congrés és analitzar el paper que pot tenir el principi de la “transparència” en la contractació predisposada per contribuir a la protecció social dels consumidors i consumidores, ja que la manca d’aquesta en els contractes laborals i de serveis, ja sigui de crèdits hipotecaris, arrendaments, assegurances o relacionats amb Internet  -per citar uns exemples- està generant controvèrsies que acaben als jutjats i que es podrien evitar
  •  El Congrés serà inaugurat el dijous 18 de febrer, a les 9h, per la degana del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Mª Eugènia Gay, la presidenta del Consejo General de la Abogacía Española, Victoria Ortega; i pel ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions del Govern, José Luis Escrivá.
  • El ministre de Justícia, Juan Carlos Campo, serà l’encarregat de clausurar el Congrés, el divendres, 19 de febrer, a les 19:30h.
    El Premi «Congrés de Transparència 2021» es lliurarà al conseller d’Interior, Miquel Sàmper, per la seva iniciativa de crear la primera oficina d’intermediació hipotecària quan va ser degà del Col·legi d’Advocats de Terrassa

Barcelona, 12 de febrer de 2021. El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) vol posar en alça el valor de la «transparència» per garantir una adequada protecció dels consumidors i consumidores i per això organitza juntament amb altres col·legis d’advocats d’Espanya i amb la col·laboració de vLex el ‘I Congrés sobre el principi de transparència en la contractació predisposada i la seva projecció com a valor transversal en la societat’.

El Congrés compta amb la presidència del comitè científic per part del catedràtic de dret civil de la Universitat de València i ex magistrat de la Sala 1ª del Tribunal Suprem , Javier Orduña Moreno -màxima autoritat en matèria de transparència- i amb la codirecció del secretari de la Junta de Govern de l’ICAB, Jesús Sánchez, i de la diputada de la Junta de Govern del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Cristina Vallejo.

S’ha estructurat en 12 taules en què s’abordarà la "interpretació extensiva" del principi de la transparència en la contractació predisposada, en tots i cadascun dels seus principals àmbits d'aplicació: jurídic, econòmic, tecnològic, polític i social.

L’esdeveniment es desenvoluparà de forma telemàtica els dies 18 i 19 de febrer i vol posar de manifest com el principi de la “transparència en la contractació predisposada“ pot contribuir a la protecció social dels consumidors i consumidores, ja que la falta d’una regulació pròpia i específica a Espanya, tant a nivell públic com privat, genera situacions conflictives que acaben als jutjats i que són derivades d’una possible falta de claredat en contractes laborals, hipotecaris, d’arrendaments, d’assegurances o relacionats amb la prestació de serveis d’Internet, per citar alguns exemples.

El ‘I Congrés sobre el principi de transparència en la contractació predisposada i la seva projecció com a valor transversal en la societat’ serà inaugurat el dijous 18 de febrer, a les 9h, per la degana del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Mª Eugènia Gay, la presidenta del Consejo General de la Abogacía Española, Victoria Ortega; i pel ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions del Govern, José Luis Escrivá

Mentre que el ministre de justícia, Juan Carlos Campo, serà l’encarregat de clausurar el Congrés, el divendres, 19 de febrer, a les 19:30h.

Així, per exemple, es definirà el valor de la transparència en contraposició amb l’abusivitat, es projectarà de forma pràctica (IRPH, acords novatoris, els contractes de serveis en diferents sectors, l’administració pública) i s’establirà la seva importància com a valor de reputació tant per a empreses com per a institucions. Consulta el programa.

El Congrés també vol servir per alertar que actualment hi ha reglaments i directives europees que imposen la regulació del principi de la transparència en la contractació predisposada com a element nuclear per garantir els drets bàsics de la ciutadania en una societat de consum i alhora posar de relleu com aquest valor pot contribuir a l’èxit de les reformes estructurals necessàries perquè la "recuperació" econòmica sigui una realitat propera i consolidada.

Aquesta anàlisi i debat al voltant del principi de la transparència en la contractació predisposada serà possible gràcies a les intervencions dels més de vuitanta ponents que participaran en el Congrés d’aforament il·limitat i totalment gratuït.

Premi «Congrés de Transparència 2021»

El divendres 19 de febrer, a les 16:30h, la degana del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, però en aquesta ocasió actuant com a presidenta del Consell de l’Advocacia catalana, Mª Eugènia Gay, i el vicedegà de l’ICAB, Joaquim de Miquel, lliuraran el Premi «Congrés de Transparència 2021» al conseller d’Interior, Miquel Sàmper, per la seva iniciativa de crear la primera oficina d’intermediació hipotecària quan va ser degà del Col·legi d’Advocats de Terrassa.

El ‘I Congrés sobre el principi de transparència en la contractació predisposada i la seva projecció com a valor transversal en la societat’ és gratuït i obert tant per a l’advocacia com per a la ciutadania i vol esdevenir un autèntic "clúster" per a la implementació i l'anàlisi pràctica de la transparència i la seva projecció transversal.