Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: La III edició del Congrés de Dret Laboral (2020) reflexiona sobre la situació dels ERTO i el teletreball

L’ICAB ha assenyalat que l’alentiment de l’activitat econòmica i laboral tindrà un impacte sense precedents en termes de litigiositat. L’esdeveniment, organitzat per la Secció de Dret Laboral de l’ICAB, ha comptat amb la participació de més de 10 destacats professionals.

Thu Nov 12 17:30:00 CET 2020

Dijous 12 de novembre de 2020 (Barcelona). L’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) celebra entre avui i demà la III edició del Congrés de Dret Laboral (ON-LINE). L’esdeveniment, organitzat per la Secció de Dret Laboral juntament amb la Comissió de Cultura, ha analitzat les últimes novetats en l’àmbit del dret laboral, fent especial referència a la situació dels ERTO, així com al decret que regula el teletreball. A més, el Congrés ha comptat amb la participació de més de 10 destacats professionals.

Durant la inauguració del congrés, la degana de l’ICAB i la presidenta del Consell de l’Advocacia Catalana, Mª Eugènia Gay, ha destacat que “l’alentiment de l’activitat econòmica, professional i laboral del país durant els últims mesos tindrà un impacte sense precedents en termes de litigiositat, on la jurisdicció social serà una de les que es veurà més afectades”.

En aquest sentit, la degana ha assenyalat que en els últims mesos “hem sigut testimonis d’una autèntica allau normativa marcada per unes evidents raons d’urgència amb la finalitat de mitigar els efectes tant econòmics com socials derivats de la pandèmia, mantenint així el teixit productiu i empresarial i evitant la destrucció de llocs d’ocupació”.

Així mateix, també ha manifestat que el nombre d’acomiadaments i de procediments concursals ja mostra un increment significatiu respecte a l’exercici anterior. D’aquesta manera, la degana ha posat en relleu que això “obliga els professionals a estar al dia de les principals novetats per tal d’oferir a la ciutadania la millor resposta possible a través del dret”.

A la inauguració del Congrés també han participat Verónica Martínez Barbero, Directora General de Treball del Ministeri de Treball i Economia Social del Govern d’Espanya; Emma Gumbert Jordan, Diputada de la Junta de Govern de l’ICAB; i Enrique García Echegoyen, President de la Secció de Dret Laboral de l’ICAB.

El III Congrés de Dret Laboral aborda, a través de 4 taules rodones, la situació dels ERTO després del Real Decret-llei 30/2020, de 29 de setembre de mesures socials en defensa de l’ocupació; les principals problemàtiques davant el Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) i la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS); l’obligació de mantenir l’ocupació i l’eventual qualificació dels acomiadaments en època de COVID-19, així com les qüestions suscitades amb l’entrada en vigor del Real Decret-Llei 28/2020 de 22 de setembre de teletreball.