Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: La Secció de la Infància i Adolescència de l’ICAB reclama mesures de control sanitari a la Generalitat de Catalunya per a l'acolliment de menors davant la COVID-19

Per això des de la Secció de la Infància i Adolescència de l’ICAB s’afirma que aïllar a un menor no és la millor solució ni per a aquest menor ni per a la família acollidora, sobretot si el menor té menys de sis anys.
Thu Apr 23 00:00:00 CEST 2020

Barcelona, 23 d’abril de 2020.- Davant el fet que la Generalitat de Catalunya, a través de l'ICAA (Institut Català de l’Acolliment i l’Adopció) busca famílies d’acollida que puguin fer-se càrrec d’un infant perquè tenen els pares  ingressats per la Covid-19 o  bé perquè que no poden fer-se càrrec durant el període d’aïllament domiciliari, la Secció de la Infància i Adolescència del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona reclama mesures de control sanitari a la Generalitat de Catalunya per a l'acolliment de menors davant la COVID-19.

Atès que el departament de Salut de la Generalitat de Catalunya informa a les possibles famílies acollidores que descarta fer proves a aquests menors, tret que presentin quadres de símptomes elevats, des de la Secció de la Infància i Adolescència es considera que hauria de ser obligatòria la prova de la COVID-19 a tots els menors que vagin a ser acollits, tant per prevenció de la família que l’aculli com per tal de no haver d’aïllar al menor en una habitació per evitar propagar més el virus, ja que si aquest menor ha estat en contacte amb adults amb COVID-19 és molt probable que el menor en sigui transmissor.

Donat que entre les preguntes que es fan per a seleccionar les famílies acollidores es demana si es disposen d'una habitació per a aïllar al menor i si estarien disposats a acollir un menor que hagi pogut mantenir contacte estret amb una persona que pugui estar infectada, des de la Secció es vol alertar que és difícil tenir aïllat a un menor que és acollit en una família aliena, és a dir, en la qual no hi ha cap vincle ni relació familiar.

Des de la Secció s’insisteix en la necessitat de fer les proves de la COVID-19 als menors i es considera que en cas que aquests donin positiu i no disposin de família d’acollida i , en funció de la gravetat, siguin traslladats als albergs que la Generalitat ha habilitat per a menors més grans de sis anys i que allà disposin de l’atenció del personal sanitari adequada.

Secció de la Infància i Adolescència de l’ICAB
La Secció de la Infància i Adolescència del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona té com a objectiu conscienciar la societat dels drets i deures dels infants -perquè són el futur de la nostra societat-, formar als advocats i les advocades interessats en la causa i actuar davant de qualsevol situació denunciable.