Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTAS DE PREMSA: Mª Eugènia Gay, reelegida per àmplia majoria com a degana del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona

En les eleccions celebrades el dijous 3 de juny al Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) per renovar la totalitat de la seva junta de Govern ha estat reelegida com a degana Mª Eugènia Gay, amb un total de 5.496 vots.

Fri Jun 04 01:29:00 CEST 2021

Per segon cop en la història de la Corporació es renova la totalitat de la Junta de Govern, formada pels càrrecs de degana, vicedegà, secretari, i tretze diputats i diputades. El mandat per a cadascun dels càrrecs és de 4 anys.

En aquestes eleccions ha resultat escollida tota la candidatura de Mª Eugènia Gay. De manera que el càrrec de vicedegà l’ocuparà Jesús Mª Sánchez (que ha obtingut 5.505 vots); el secretari serà Joaquim de Miquel Sagnier (amb 5.488 vots), mentre que els 13 diputats i diputades seran:

• Montse Pintó Sala (5.494 vots)
  • Miquel Queralt Cabeza (5.476 vots)
  • Frederic Munné Catarina ( 5.519 vots)
  • Rosa Isabel Peña Sastre ( 5.477 vots)
  • Yvonne Pavía Lalauze (5.498 vots)
  • Ramón Ángel Casanova Burgués (5.497 vots)
  • Carles García Roqueta (5.481 vots)
  • Núria Flaquer Molinas (5.506 vots)
  • Susana Ferrer Delgadillo (5.489 vots)
  • Carmen Valenzuela Hidalgo ( 5.481 vots)
  • Mireia Ramon Rona (5.474 vots)
  • Paz Vallés Creixell (5.504 vots)
  • Albert Carles Subirats (5.464 vots)

Quant al deganat, en segona posició ha quedat Gonçal Oliveros Layola (4.099 vots), seguit de Vanessa González Fornas (759 vots) i Josep M. Paños Pascual (40 vots).

El candidat a diputat  David Neila Pérez ha obtingut 69 vots.

Participació

L'índex de participació en aquestes eleccions ha estat del 23,07% del cens, superant el 19,83% del 2017.

El total de votants ha estat de 5.541, dels quals 4.946 corresponen a advocats i advocades exercents i advocats i advocades sense exercici i 595 a col·legiats i col·legiades no exercents. Hi ha hagut 29 vots en blanc i 10 nuls.

En relació al recompte, s'ha de tenir en consideració que els vots dels col·legiats exercents i els advocats i les advocades sense exercici que hagin estat col·legiats com a exercents durant 25 anys, valen el doble, mentre que el vot dels "col·legiats no exercents" val la meitat.

Cal recordar que han tingut dret a vot en aquestes eleccions 17.008 persones col·legiades exercents i 6.990 no exercents.
Al marge del vot per correu, ha estat també possible emetre el vot presencial de manera anticipada durant els dies 1 i 2 de juny, a la seu central del Col·legi (Mallorca 283, Barcelona), entre les 13 i les 20 h.

Durant la jornada electoral del 3 de juny, els electors i les electores han pogut votar de manera presencial a la seu del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (Mallorca 283) entre les 9 i les 21 hores, a la Ciutat de la Justícia (Gran Via les Corts catalanes 111, edifici P, 1a planta) i a 10 Delegacions de l'ICAB (Arenys de Mar, Badalona,  L'Hospitalet de Llobregat, Gavà, Igualada, Prat de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, Vilafranca del Penedès, Vilanova i la Geltrú), en l'horari de 9 a 14h.

Les votacions presencials a la Delegació de Berga  van tenir lloc el dimarts 1 de juny, de 9 a 14 h, per coincidir la jornada del dia 3 de juny amb una festa local.

L’ICAB ha pres totes les mesures sanitàries vigents per tal que les eleccions es desenvolupin garantint la seguretat necessària en relació a la COVID-19.

La presa de possessió dels nous càrrecs de la Junta de Govern tindrà lloc durant el mes de juny de 2021.