Servei d'Atenció Col·legial (SAC)

Nota informativa per als advocats/des exercents per compte propi

Us informem que la Disposició final 38a de la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2021, afegeix un apartat 4 a la Disposició Addicional Divuitena del text refós de la Llei General de la Seguretat Social, aprovat per Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre, relativa al “Enquadrament dels professionals col·legiats”, amb el tenor literal següent:

Mon Feb 15 11:04:12 CET 2021

“4. Les mutualitats de previsió social autoritzades per a actuar com a alternatives al Règim Especial de la Seguretat Social dels Treballadors per Compte Propi o Autònoms, des de l'1 de març de 2021, hauran de posar a la disposició de la Tresoreria General de la Seguretat Social abans de finalitzar el mes natural següent a la situació d'alta o de baixa, de manera telemàtica, una relació dels professionals col·legiats integrats en les mateixes com a alternatives al citat règim especial en la qual s'indiqui expressament la data en què va quedar inclòs cadascun d'ells, quina és la seva activitat professional i, en el seu cas, la data de baixa en la mutualitat per cessament d'activitat.”

És a dir, que a partir del proper 1 de març, les mutualitats de previsió social alternatives al règim d’autònoms (RETA), com són tan Alter Mútua dels Advocats com la Mutualidad de la Abogacía, estan obligades a passar informació a la Tresoreria General de la Seguretat social, dels/les professionals col·legiats/ades que tenen integrats/ades a les mateixes, amb la corresponent data d’alta i, si fos el cas, de baixa.

Per a més informació us podeu posar en contacte amb:

• Alter Mútua dels Advocats

Telèfon: 932077775 / e-mail: sam@altermutua.com

• Mutualidad de la Abogacía

Telèfon: 914352486 / e-mail: sam@mutualidadabogacia.com

Cordialment,

Servei d’Atenció a la persona Col·legiada (SAC) ICAB

Telèfon: 934961880 / e-mail: sac@icab.cat

• Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Servei d'Atenció Col·legial

Xarxa WiFi a la Ciutat de la Justícia: consulta la nova clau d'accés

La Ciutat de la Justícia de Barcelona i l'Hospitalet disposa de connexió a internet per xarxa Wifi, accessible per a tots els col·legiats/des de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB).
  • Servei d'Atenció Col·legial | Formació ICAB

Associa’t a l'ICAB, tens un món d’oportunitats al teu abast

Si ets estudiant dels darrers cursos de Dret pots formar part del Col·legi de l'Advocacia de de Barcelona (ICAB) a través del Carnet d'Associat de l'ICAB. Informa-te'n!
  • Servei d'Atenció Col·legial (SAC)

Ja a la venda l’agenda ICAB per a l’any 2024!

El Servei d’Atenció Col·legial de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) ja té a la venda l’Agenda ICAB 2024, el regal perfecte per a qualsevol col·legiat/da. El preu és de 9 euros per unitat (IVA inclòs).