Comissió d'Arbitratge | Centre ADR - ICAB (Centre per a la Resolució Alternativa de Conflictes) | Comissió Arbitratge | Arbitratge | Notes de Premsa

CONVOCATÒRIA DE PREMSA: El X Congrés d’Institucions Arbitrals aborda els reptes de l’arbitratge institucional i la jurisprudència més recent del TSJ en aquest àmbit

L’acte, organitzat pel Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) i el Tribunal Arbitral de Barcelona (TAB), es durà a terme aquest divendres, 10 de novembre de 2023, de 9:30h a 19h, a la seu de l’advocacia barcelonina i tindrà com a objectiu analitzar el paper de les institucions arbitrals, si cal homogeneïtzar el reglament de les diferents corts arbitrals i la designació i recusació dels àrbitres, entre d’altres qüestions.

Thu Nov 09 17:00:00 CET 2023

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) i el Tribunal Arbitral de Barcelona (TAB) organitzen conjuntament el X Congrés d’Institucions Arbitrals, que se celebrarà el divendres 10 de novembre a la seu de l’advocacia barcelonina.

El president del TAB, Frederic Munné, i la magistrada de la Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), Maria Eugènia Alegret, inauguraran l’esdeveniment a les 9:30h.

El X Congrés d’Institucions Arbitrals s’estructura en quatre taules rodones que serviran per tractar:

• Els reptes actuals de l'arbitratge institucional: quines garanties ofereix l'arbitratge institucional?
  • La jurisdicció com a garant de la seguretat jurídica. Jurisprudència més recent dels TSJ en matèria d'arbitratge.
  • Cap a unes regles comunes de procediment? És convenient homogeneïtzar el reglament de les diferents corts?
  • La designació i recusació dels àrbitres. Diferents mètodes. Garantia de la independència i transparència.

Per tal de poder dur a terme aquesta anàlisi es comptarà amb la participació d’una vintena de juristes i acadèmics experts en arbitratge.

La cloenda del X Congrés d’Institucions Arbitrals tindrà lloc a les 18:30h i comptarà amb les intervencions de Jesús M. Sánchez, degà de l’ICAB; José Alberto Marín, degà president del Col·legi Notarial de Catalunya; Vicente José García-Hinojal, degà autonòmic dels Registradors de Catalunya; Encarna Orduna, presidenta del Consell de l’Advocacia Catalana, i Emma Gumbert, membre del ple de la Cambra de Comerç de Barcelona.