Proposició de Llei de modificació del Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, i del Reial Decret Legislatiu 5/2015, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic,(...)
Aquesta iniciativa es troba en tràmit al Congrés dels Diputats, després d’haver estat presa en consideració.
(...) en matèria de regulació dels permisos de maternitat i paternitat permetent-ne l'ampliació a 26 setmanes en els supòsits de famílies monoparentals.
La iniciativa té per objecte permetre que els fills de famílies monoparentals puguin gaudir de les cures del seu únic progenitor durant el mateix temps que ho fan els fills de famílies amb dos progenitors.
Es preveu l’addició d’un nou apartat amb el número 10 a l'article 48 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors que digui que el permís de paternitat o maternitat per part o adopció regulat en aquest article tindrà una durada de vint-i-sis setmanes per als pares o mares de famílies monoparentals, i es gaudirà en les mateixes condicions que les assenyalades en aquest precepte per al cas de ser dos els progenitors que tingueren reconegut el dret.
També afegeix un nou apartat amb la lletra g) a l'article 49 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic que assenyali que el permís de paternitat o maternitat per part o adopció regulat en aquest article tindrà una durada de vint-i-sis setmanes per als pares o mares de famílies monoparentals, i es gaudirà en les mateixes condicions que les assenyalades en aquest precepte per al cas de ser dos els progenitors que tingueren reconegut el dret.»
Per últim es pretén la modificació de l'article 177 del Reial decret legislatiu 8/2015 de 30 d'octubre pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de la Seguretat Social, que estableixi que, a efectes de la prestació per naixement i cura de menor prevista en aquesta secció, es considerin situacions protegides el naixement, l'adopció, la guarda amb finalitats d'adopció i l'acolliment familiar, de conformitat amb el Codi civil o les lleis civils de les comunitats autònomes que el regulin, sempre que, en aquest darrer cas, la seva durada no sigui inferior a un any, durant els períodes de descans que per aquestes situacions es gaudeixin, d'acord amb el que preveuen els apartats 4, 5, 6 i 10 del article 48 del text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, i en l'article 49.a), b), c) ig) del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.
[INICIATIVES LEGISLATIVES. CORTS GENERALS]
Documents
-
Novetats Jurídiques / Jurisprudència348.78 Kbpdf
Llei 10/2022, del 14 de juny, de mesures urgents per impulsar l'activitat de rehabilitació edificatòria en el context del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència