Altres Cursos | Departament Internacional ICAB

Seminari ERA - ICAB: “La Intel·ligència Artificial (IA) en la justícia penal”

El seminari se celebrarà al Centre de Formació de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB).

Objectiu

La intel·ligència artificial (IA) és una tecnologia "que canvia el joc". El seu ràpid progrés planteja desafiaments complexos pel que fa als beneficis i riscos per al sistema de justícia penal. Tot i que encara es troba en l'etapa inicial del seu desenvolupament amb expectatives sovint massa altes, la IA podria aportar beneficis si s'utilitza per predir delictes i com a eina d'intel·ligència criminal. No obstant això, els programes poden funcionar malament i causar danys greus.

Després d'explicar els aspectes tècnics de la IA i les seves implicacions per a les tecnologies de big data que preserven la privadesa, aquesta conferència se centrarà en com es podria utilitzar la IA en els procediments penals, permetent el canvi d'un enfocament tradicionalment reactiu a la lluita contra el crim a un que sigui més proactiu i de caràcter preventiu.

Aquest esdeveniment està adreçat a jutges, advocats, fiscals i investigadors de la policia, amb l'objectiu de posar en relleu els aspectes de la IA que ja s'utilitzen avui en dia, així com els canvis i les oportunitats que es presenten.

Temes principals

• Què és la IA i què han de saber els professionals del dret
  • Robots que causen danys: qüestions pràctiques per a les investigacions policials
  • IA per predir crims
  • Tecnologia de reconeixement facial a la policia
  • Casos d'IA i justícia penal
  • Biaix en sistemes d'aprenentatge automàtic i IA
  • Sentència i IA
  • IA i deepfakes

Podeu consultar el programa provisional adjunt.

L'ICAB pot convidar 10 col·legiats que hi podran assistir de manera gratuïtaAquells que hi estiguin interessats, han d'escriure un mail amb el nom i el número de col·legiat al mail de formaciointernacional@icab.cat fins al dia 26 de maig (inclòs). Es seleccionaran les sol·licituds per ordre d’inscripció. Es rebrà un correu de confirmació.

Altres Cursos | Departament Internacional ICAB

Seminari ERA - ICAB: “La Intel·ligència Artificial (IA) en la justícia penal”

Informació general

• 15/06/2023 - 16/06/2023