Grup de l'Advocacia Jove (GAJ Barcelona) | Notes de Premsa | Titulars

Alexander Salvador, reelegit president de l'Advocacia Jove de Barcelona (GAJ Barcelona)

El nou comitè executiu del Grup de l'Advocacia Jove serà l'encarregat de defensar els drets i els interessos dels més de 6.000 advocats/des joves de Barcelona.

Thu Jul 11 12:07:39 CEST 2024

L'advocat Alexander Salvador ha estat reelegit president del Grup de l'Advocacia Jove (GAJ) de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB).

El nou president del GAJ liderarà durant dos anys més un nou comitè executiu conformat per 16 persones, 7 advocades i 9 advocats, que representen totes i cadascuna de les sensibilitats existents a la jove advocacia barcelonina.

Acompanyen Alexander Salvador Cerqueda al capdavant de l'advocacia jove de Barcelona Pol Fontquerni Ayensa (vicepresident), Maria Riera Roig (vicepresidenta), Asier Abad Mínguez (secretari), Marina Ferrer Soler (tresorera), Nil López Palahí, Berta Olmos González, Mireia Sanromà i Aguilar, Elena Medina Rodriguez, Pol Rubio Beltran, Inés Olaortua Domingo, Ramon Alexandre Salvat Seoane, Joan Carles Bailach de Rivera, Adriana Archs Mendiry, Alberto Moral Sánchez i Alexandre Pons Abella.

Salvador ha destacat que "obtenir la confiança dels companys i companyes permetrà consolidar el full de ruta i les línies de treball iniciades ara fa dos anys" i ha afegit: "És un immens orgull poder seguir representant l'advocacia jove de Barcelona davant les institucions i la societat civil barcelonina“.

Així mateix, ha posat en valor el primer mandat al capdavant del GAJ Barcelona, ​​així com alguns dels èxits de la seva gestió. “Han estat dos anys de feina incansable per garantir que quan parlem d'advocacia jove no parlem del futur, sinó del present de l'ICAB”. En aquest sentit, ha recordat que "el 2022 va començar una nova etapa a l'advocacia jove de Barcelona, ​​recollint un llegat de més de 55 anys d'història i amb la voluntat de traçar un nou camí". Durant aquests dos darrers anys, el GAJ ha posat en marxa iniciatives i projectes estructurals per a l'advocacia jove que requereixen per a la seva consolidació un lideratge sòlid, estable i amb la mirada fixada en el llarg termini.

“Hem impulsat innombrables activitats formatives i socials per obrir les portes de l'ICAB als joves, hem reforçat la incidència de l'advocacia jove als diferents òrgans decisoris de la Corporació, així com en la societat civil a través del Grup Eulàlia i la Intercol·legial Jove de Catalunya, alhora que fomentem el debat de les idees per guiar la transformació de la professió”, ha apuntat Salvador.

Alexander Salvador ha estat vinculat a l'ICAB des dels seus inicis professionals el 2016, havent ocupat diversos càrrecs al comitè del GAJ, i sent membre del Consell Assessor de la revista Món Jurídic, editada pel Col·legi de l'Advocacia de Barcelona. Així mateix, és el president de la Intercol·legial Jove de Catalunya i membre fundador i impulsor del Grup Eulàlia.

El Grup de l'Advocacia Jove de Barcelona (GAJ)

El GAJ és una comissió de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona que defensa els interessos i es fa ressò de la veu del col·legiat i col·legiada jove, fent extensible aquesta consideració a l’advocat o advocada que té menys de 40 anys.

El gran objectiu del GAJ és dignificar l'inici de la professió, vetllant per facilitar a l'advocacia jove els primers anys de carrera professional. Per això, entre altres coses, el GAJ defensa els interessos dels seus agrupats/des, a través de les entitats corporatives professionals, ja sigui davant de les administracions públiques en general i, en particular, davant del Departament de Justícia, Drets i Memòria de la Generalitat de Catalunya.