Secretaria de Junta de Govern | Premis i Beques | Premis, Beques i Subvencions

Atorgat el Premi Memorial Degà Roda i Ventura 2021

El Premi Memorial Degà Roda i Ventura està destinat a guardonar els millors treballs que versin sobre col·legis professionals i l’exercici de les professions liberals, especialment l’advocacia.

Mon Jan 31 08:01:00 CET 2022

El Jurat del Premi Memorial Degà Roda i Ventura 2021, presidit pel degà del Col·legi i integrat pels degans i deganes emèrits de la Corporació, va reunir-se en sessió de 26 de gener de 2022. El degà emèrit de l’ICAB Excm. Sr. Eugeni Gay Montalvo va excusar la seva assistència a la reunió del Jurat per haver prologat una de les obres presentades a concurs.

El Jurat del Premi Memorial Degà Roda i Ventura 2021 va atorgar els Premis següents:

Premi Memorial Degà Roda i Ventura- Modalitat A

Premi al millor article, sèrie d’articles o reportatge de caràcter informatiu o divulgatiu publicat en premsa escrita o digital, en publicacions periòdiques i regulars:

• Excm. Sr. Juan Antonio Rodríguez Rodríguez, degà de l’Ilustre Colegio de Abogados de Santa Cruz de La Palma, pel conjunt de les seves intervencions en premsa escrita i digital presentant el torn específic d’assessorament en situació d’emergència i catàstrofes creat per l’Ilustre Colegio de Abogados de Santa Cruz de La Palma per tal d’assessorar les persones afectades per l’erupció del volcà Cumbre Vieja, servei que és expressió dels millors valors socials de l’advocacia.

El lliurament d’aquest Premi tindrà lloc el proper 4 de febrer de 2022, a les 18 h, al Saló d’Actes de l’ICAB en el marc de la Sessió Solemne de Sant Raimon de Penyafort 2022.

Premi Memorial Degà Roda i Ventura- Modalitat  B

Premi a la millor monografia.

Premi Ex Aequo:

• Sr. Juan Antonio Andino López pel seu llibre “La nueva configuración del secreto profesional del abogado” (Bosch Editor, 2021).
  • Sra. Loreto Carmen Mate Satué pel seu llibre “La protección de los consumidores en los contratos de servicios jurídicos” (Reus Editorial, 2021).

El lliurament d’aquest Premi tindrà lloc el proper 3 de febrer de 2022, a les 12 h, al Saló d’Actes de l’ICAB en el marc d’una de les sessions organitzades amb motiu de la Festivitat patronal de Sant Raimon de Penyafort.

Premis Duran i Bas per a noves promocions i Premi In Memoriam Juan Carlos Elías

Les edicions 2021 del Premi Duran i Bas per a noves promocions sobre Dret privat i del Premi In Memoriam Juan Carlos Elías sobre honoraris professionals de l’advocacia han estat declarades desertes.

Barcelona, 31 de gener de 2022