Observatori dels Drets de les Persones

Bogotà agafa el relleu en la missió jurídica a Colòmbia

Després de les jornades inicials a Cartagena de Indias, la missió jurídica ICAM-ICAB es desplaça a la capital colombiana. A Bogotá, ja s’ha produït una visita a la seu presidencial del Palacio de Nariño de la mà de la Consejería Nacional para la Reconciliación Nacional del país sud-americà, que encapçala Eva Ferrer Galcerán.

Thu Sep 28 12:21:39 CEST 2023

A continuació, temps de nou per a l’aportació acadèmica i l’intercanvi de coneixement, en aquest cas en la Pontificia Universidad Javeriana. Carles Garcia Roqueta, diputat responsable de Mediació i del Centre ADR-ICAB i president de la Comissió de Mediació de la FBE (Fédération des Barreaux d'Europe), Erika Torregrossa, copresidenta de l’Observatori dels Drets de les Persones de l’ICAB, i Carles MCracgh, vicepresident de la Fundación Abogacía Española i de l’Observatori dels Drets de les Persones ICAB, han estat els primers representants col·legials en intervenir. Ho han fet per tractar sobre formes de resolució de conflictes i justícia restaurativa, en la represa del seminari internacional “Reconciliación y Paz: El impacto de las violencias en los diferentes entornos sociales”, ara ja a la universitat rola.

Posteriorment ha estat el diputat Frederic Munné, president del Tribunal Arbitral de Barcelona i responsable col·legial d’Arbitratge i també del Centre ADR-ICAB, qui ha intervingut per aportar la seva visió en la taula sobre “Arbitraje, derechos humanos y empresas”. Munné ha compartit la seva ponència amb el degà de l’ICAM, Eugenio Ribón, i l’advocada madrilenya Maite Parejo, membre del consell assessor de l’Observatori dels Drets de les Persones ICAB. El degà de l’advocacia barcelonina, Jesús M. Sánchez, també president de la comissió de DDHH del Consell de l’Advocacia Catalana, ha participat en l’exposició de conclusions que va cloure aquesta interessant jornada inicial del seminari a la Pontificia Universidad Javeriana de Bogotá.

Els representants col·legials s'han trobat també amb Joaquín de Arístegui Laborde, ambaixador espanyol a Colòmbia. Al màxim representant de la diplomàcia espanyola al país sud-americà se li han presentat els continguts del seminari internacional en el que es ve participant, així com les reflexions sobre la protecció dels Drets Humans i les vies que es poden obrir mitjançant la justícia restaurativa en l'actualitat. Aquest dijous es clourà la missió jurídica ICAB-ICAM a Colòmbia amb la darrera jornada del seminari internacional.