Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Secretaria de Junta de Govern | Notes de Premsa

Comunicat de la Junta de Govern de l’ICAB

La Junta de Govern de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona lamenta i condemna enèrgicament la decisió de Rússia d’iniciar una escalada bèl·lica a l’est d’Europa. Considerem que els atacs envers Ucraïna i la seva població són contraris al dret internacional, lesionen directament els Drets Humans i atempten contra la sobirania d’un Estat del nostre continent.

Thu Feb 24 00:00:00 CET 2022

Fruit d’aquesta preocupant situació, que interromp dècades de pau en territori europeu, la Junta de Govern de l’ICAB insta el conjunt d’institucions i organitzacions internacionals a defensar les llibertats civils i maldar per la fi immediata del conflicte armat a través de la mediació entre nacions.

El model de democràcies liberals que ha portat Occident a gaudir del major grau de benestar, progrés social i drets civils de la història està avui amenaçat; la seva pervivència és en joc a Ucraïna i a d’altres països. Per aquest motiu, reclamem el respecte al dret internacional per part de Rússia i de tots els països, tot exhortant que es garanteixi la seguretat i la pau a Europa i al món, retornant a la via del diàleg i la diplomàcia.