Comissió de Cultura / Formació | Titulars

Constituïda la nova Secció de Dret Bancari

Els col·legiats i col·legiades que vulgueu incorporar-vos a la Secció de Dret Bancari podeu fer-ho des de la vostra àrea personal.

Mon Jul 29 10:57:09 CEST 2024

Tenint en compte que un elevat nombre de col·legiats i col·legiades treballen o presten serveis d’assessorament en el sector financer i que resulta convenient la creació d’un òrgan que actuï com a referent i fomenti la formació vinculada a un àmbit de complexa i elevada especialització com és el Dret Bancari i davant les múltiples i creixents regulacions de caràcter multidisciplinari que fan necessària la constitució d’un espai col·legial dedicat a aquesta matèria, la Junta de Govern del Col·legi, de conformitat amb els articles 74.1.l) i 86.1 dels Estatuts col·legials i de l’article 11.1 del Reglament de Cultura i Formació de l’ICAB, ha acordat la creació de la nova Secció de Dret Bancari.

La Secció de Dret bancari tindrà, entre d’altres, els objectius següents:

• Realitzar els millors esforços per tal que els i les professionals de l’advocacia es trobin específicament representats en aquesta matèria, delimitant criteris que unifiquin la seva actuació i facilitant la tasca dels col·legiats i col·legiades de l’ICAB que desenvolupen la seva activitat en qualsevol de les àrees del Dret Bancari que puguin resultar relacionades, amb la finalitat d’oferir-los l’oportunitat de liderar aquest sector d’activitat.
  • Impulsar la coordinació amb la resta de Seccions i Comissions col·legials, així com amb altres institucions relacionades amb el Dret Bancari per tal de fomentar l’intercanvi d’informació i experiències i promoure iniciatives conjuntes que contribueixin al desenvolupament de la professió i a la defensa dels drets i interessos dels clients.
  • Facilitar a tots els advocats i advocades que no es trobin especialitzats en el Dret Bancari eines de coneixement adequades per afrontar els nous reptes en aquesta disciplina i actuar com a resposta a les necessitats canviants de la societat actual. En conseqüència, amb una clara voluntat de col·laboració, la Secció de Dret Bancari potenciarà la relació amb l’Administració pública i amb les organitzacions especialitzades en aquest àmbit.

Igualment, la Junta de Govern, a fi d’impulsar l’organització d’aquesta nova Secció i de gestionar el seu funcionament fins a la celebració de les primeres eleccions per proveir l’òrgan de direcció de la Secció, ha acordat el nomenament d’una Junta Gestora amb la composició següent:

Junta Gestora

Presidents:
Sra. Yvonne Pavia, diputada de la Junta de Govern
Sr. Ramon Casanova, diputat de la Junta de Govern

Vocals:
Sra. Elisabet Valencia Ortega
Sr. Ignacio Benejam Peretó
Sra. Consuelo Sanchís Gimeno
Sr. Raimon Tagliavini Sansa

La Junta de Govern ha acordat també obrir un termini fins al 31 de desembre de 2024 per tal que els col·legiats i col·legiades que ho desitgin puguin incorporar-se a la Secció Dret bancari i conformar d’aquesta manera el cens de la nova Secció.

Els col·legiats i col·legiades que vulgueu incorporar-vos a la Secció de Dret bancari podeu fer-lo des de la vostra àrea personal.

Un cop constituït el cens de la Secció, es convocaran les primeres eleccions per proveir el seu òrgan de direcció.

Barcelona, juliol de 2024