open menu menú
Advocacia Barcelona

Departament de Biblioteca (DSI) | Biblioteca

Edició especial de la coedició ICAB-Lefevbre: “Memento Práctico Procesal Contencioso-Administrativo 2023”

Reserves fins al 25 de setembre del 2023 a les 24h. Preu amb IVA inclòs: 47,50 euros

20/09/2023

La Biblioteca de l’Il·lustre  Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), en col·laboració amb l’editorial Lefevbre, posa a la vostra disposició l’edició personalitzada de la següent obra: “Memento Práctico Procesal Contencioso-Administrativo 2023”.

• Edició novembre 2022
  • Enquadernació rústica
  • 1.200 pàgines aprox
  • Mida 15 x 24 cm

Descripció:

En el Memento Processal Contenciós Administratiu 2023 es duu a terme un estudi exhaustiu i rigorós que permetrà trobar en molt pocs segons la informació relativa a tots els processos judicials que es poden desenvolupar davant aquesta jurisdicció, a més dels processos constitucionals, internacionals i altres processos.

S'hi analitzen de forma detallada, pràctica i aclaridora les diferents fases de cada procediment i les possibles actuacions de les parts en elles, d'acord amb la pràctica habitual als jutjats i tribunals. Es troba fàcilment, a l'instant, tota la informació necessària per dominar qualsevol procediment.

Una eina rigorosament actualitzada, en què s'inclouen les darreres novetats normatives, doctrinals i jurisprudencials.

Reserves fins al 25 de setembre del 2023 a les 24h. La producció i distribució d’aquesta edició es realitzarà a l'octubre.

El servei inclou l’enviament gratuït de l’obra esmentada al domicili.

Preu amb IVA inclòs: 47,50 euros

>>> ENLLAÇ DE RESERVA COEDICIÓ Memento Práctico Procesal Contencioso-Administrativo 2023

(Preguem confirmeu l’adreça d’enviament)

SUMARI

Proceso contencioso-administrativo

Ámbito de la jurisdicción contencioso-administrativa

Órganos y competencias

Partes procesales

Reglas procesales generales

Procedimiento ordinario

Procedimiento abreviado

Procedimientos especiales:

• Protección de los derechos fundamentales
  • Cuestión de ilegalidad
  • Suspensión administrativa de acuerdos
  • Procesos electorales
  • Recurso contencioso disciplinario militar
  • Autorizaciones en materia de propiedad intelectual
  • Autorizaciones judiciales de conformidad en materia de transferencia internacional de datos
  • Proceso para la garantía de unidad de mercado

Medidas cautelares

Ejecución de sentencias

Especialidades tributarias

Tasas por administración de justicia y depósito para recurrir

Procesos constitucionales

Tribunal Constitucional

Incidentes de constitucionalidad

Procesos de constitucionalidad

Conflictos de competencias y atribuciones:

• Competencias del Estado y de las Comunidades Autónomas
  • Atribuciones de los órganos constitucionales del Estado
  • Defensa de la autonomía local

Recurso de amparo

Otros procedimientos:

• Normas forales fiscales del País Vasco
  • Constitucionalidad de los tratados internacionales

Procesos antes tribunales europeos

Procesos jurisdiccionales de la Unión Europea
Tribunal Europeo de Derechos humanos

Jurisdicción contable

Andorra

Procesos contencioso-administrativo, constitucional y contable en el Principado de Andorra

1. VI. PRINCIPALES NOVEDADES RESPECTO A LA EDICIÓN ANTERIOR

Reforma de la LJCA por la L 15/2022, de igualdad de trato y no discriminación.

Modificación de la LJCA, en materia de competencia objetiva de la Sala Tercera del Tribunal Supremo, por L 16/2022.

Declaración de inconstitucionalidad de LJCA art.10.8 y 11.1.i redacc L 3/2020.

Reforma de la LOPJ, en cuanto a la competencia objetiva del Tribunal Supremo en relación con la revisión de ciertos acuerdos de intervención de telecomunicaciones

L 22/2021, de presupuestos Generales del Estado para 2022.

L 11/2022, general de telecomunicaciones.

LO 11/2021, de lucha contra el dopaje en el deporte

Reforma del Texto Refundido de la Ley concursal por L 16/2022.

Modificación del régimen de financiación de las Comunidades Autónomas por LO 9/2022.

Reforma del tratamiento procesal de la revisión jurisdiccional de las resoluciones de la Oficina Española de Patentes y Marcas en materia de propiedad industrial.

Reglamento de la Abogacía General de la Junta de Extremadura (D Extremadura 1/2022).

Modificación de la L Murcia 4/2004, de asistencia jurídica a la Comunidad Autónoma de la Región de Murcia.

L cualificada Andorra 29/2021. Protección de datos personales.

L Andorra 7/2022. Acceso electrónico a la Administración de Justicia.

L Andorra 6/2022. Igualdad de trato por razón de sexo. Normas procesales derivadas.

Adicionalmente, se estudia el contenido del proyecto de Ley de medidas de eficiencia procesal y del proyecto de Ley de reforma de la LOPJ y de la Ley de demarcación y planta judicial.

Se lleva a cabo una actualización jurisprudencial completa.

• Activitats Socials | Activitats Socials ICAB | Biblioteca

Nadal a la Biblioteca de l'ICAB (2023)

Vine a conèixer un dels nostres tresors i gaudeix del primer Concert del Grup de Música Clàssica del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona!
  • Biblioteca | Novetats Jurídiques / Jurisprudència | Premis, Beques i Subvencions

Subvencions, premis i beques del 25 de novembre a l'1 de desembre de 2023

La Biblioteca de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) recopila cada setmana els premis, beques i subvencions que poden resultar d'interès per a les persones col·legiades.
  • Grup de l'Advocacia Jove (GAJ Barcelona) | Biblioteca | Titulars

Dipòsit de la documentació fundacional del GAJ a la Biblioteca de l’ICAB

Aquest dimecres, 29 de novembre de 2023, s’ha dut a terme a la Sala dels Usatges de la Biblioteca de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) l’acte institucional de dipòsit de la documentació fundacional del Grup de l’Advocacia ...