El Parlament de Catalunya aprova la Llei 9/2020 de 31 de juliol, que fa obligatòria la sessió informativa prèvia de mediació

La Reforma del Llibre Segon del Codi Civil de Catalunya recull les Recomanacions dels principals organismes europeus, així com del TJUE i del Consejo General del Poder Judicial en ordre al foment de la mediació i resta de sistemes de resolució alternativa de conflictes i la implementació de la mediació intrajudicial.
04/08/2020

Estableix explícitament que la mediació és obligatòria quan s’hagi pactat expressament abans de l’exercici d’accions judicials. Igualment estableix que una vegada iniciat el procés judicial, l’autoritat judicial pot derivar en qualsevol moment a les parts a una sessió prèvia obligatòria, i que la manca d’assistència no justificada no està sotmesa a confidencialitat i haurà de ser comunicada a l’autoritat judicial.

Per primera vegada reconeix la norma un paper protagonista a l’advocacia establint que la part podrà ser assistida durant la sessió informativa i les sessions de mediació pel seu/va advocat/da, i que aquesta participació lletrada serà necessària si així ho requereixen les parts o l’autoritat judicial.

LLEI 9/2020, del 31 de juliol, de modificació del llibre segon del Codi civil de Catalunya, relatiu a la persona i la família, i de la Llei 15/2009, de mediació en l'àmbit del dret privat

• Centre ADR - ICAB (Centre per a la Resolució Alternativa de Conflictes) | Premis i Beques

Presentem la VIII Edició del Premi Dialoga 2021!

La present edició tindrà com a tema central "La gestió de conflictes en temps de Covid-19"
  • Comissió d'Arbitratge | Centre ADR - ICAB (Centre per a la Resolució Alternativa de Conflictes) | Comissió Arbitratge

Nou òrgan de direcció de la Comissió d’Arbitratge

De conformitat amb les previsions de l’article 15.6 del Reglament de les comissions de persones col·legiades de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, la Junta de Govern provisional, reunida en sessió de 10 de maig de 2021, ha acordat ...
  • Comissió d'Advocats/des Mediadors/des | Centre ADR - ICAB (Centre per a la Resolució Alternativa de Conflictes) | Centre ADR - ICAB (Centre per a la Resolució Alternativa de Conflictes)

Últimes places per al XI Curs d’Arbitratge (ON-LINE) 2021

El curs s’impartirà del 19 d’abril al 31 d’octubre de 2021.