Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa | Sant Raimon de Penyafort | Titulars

Els models de treball de futur, els riscos ètico-legals del ciberespai i l’Administració Intel·ligent obren el debat de les Jornades Formatives del 7 de febrer a l’ICAB

Aquestes conferències se celebraran demà dimarts, 7 de febrer, a partir de les 16h, a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona amb motiu de la festivitat del seu patró, Sant Raimon de Penyafort.

Mon Feb 06 17:25:22 CET 2023
  • També s’analitzarà la fiscalitat en les crisis matrimonials, les novetats i problemes de la Llei 20/2022 de Memòria Democràtica, la vulneració de drets per les dilacions de judicis i es donarà resposta a com l’ordenament jurídic està responent a l’Administració Intel·ligent (Metavers, IA i NFT)

Dins les Jornades Formatives que organitza el Col·legi de l’Advocacia de Barcelona amb motiu de Sant Raimon de Penyafort, demà dimarts, 7 de febrer, se celebraran vuit conferències amb les quals es vol abordar temes candents que afecten els drets de la ciutadania i l’exercici professional de l’advocacia.

A les 16h, s’analitzarà:

• La fiscalitat en les crisis matrimonials, per tal de donar a conèixer les repercussions tributàries en ruptures de parelles estables i com afecta això a la pensió d’aliments, la pensió compensatòria, la indemnització per raó de treballs a la llar. També es mostrarà la jurisprudència recent i actuacions de l’Administració.
  • Novetats i problemes de la Llei 20/2022 de Memòria Democràtica, es presentarà el contingut d’aquesta norma i el seu encaix amb els drets de les víctimes del franquisme.
  • La vulneració de drets per les dilacions indegudes en els processos de família i com afecta als casos on hi ha menors. Aquesta conferència l’ha impulsada l’Observatori dels Drets de les Persones de l’ICAB, que presideix la degana emèrita Silvia Giménez-Salinas Colomer.
  • Gestió de l’àrea personal de l’ICAB per tal que els col·legiats i col·legiades coneguin totes les opcions i tràmits que es poden fer des de icab.cat

A les 18h, es tractarà sobre:

• Les oportunitats, desafiaments i riscos ètico-legals en el ciberespai, per tal d’abordar els canvis que s’estan produint a conseqüència del desenvolupament de la Intel·ligència Artificial (IA), la robòtica i la seva irrupció en la vida social, laboral i mercantil.
  • L’advocacia al Metavers. A través d’aquesta sessió s’exposa un cas pràctic i real de com posar en marxa un despatx virtual.
  • Transformacó digital, eficiència, responsabilitat, justícia i formes de vida. Aquesta conferència forma part de l’espai de reflexió de la Fundació Sant Raimon de Penyafort
  • Els models de treball de futur i les seves tendències normatives, per mostrar com els canvis en l’àmbit laboral han fet sorgir noves fórmules que s’estan apuntant ja en molts sectors.

El degà, Jesús M. Sánchez, ha inaugurat aquest 6 de febrer, les Jornades Formatives de Sant Raimon amb la celebració del “Taller pràctic:  eines digitals per al teletreball als despatxos de l’advocacia” i la  conferència sobre l’Administració Intel·ligent (Metavers, IA i NFT), que ha presentat i moderat la vicedegana, Susana Ferrer. A través d’aquesta última s’ha volgut donar resposta a com l’ordenament jurídic està responent a aquestes realitats virtuals.

Fins al proper 9 de febrer es realitzaran prop de 20 conferències formatives, en format presencial i gratuïtes per a les persones col·legiades. Podeu consultar el programa de les Jornades Formatives a través d’aquest enllaç.

• Titulars

Diputats/des de Guàrdia ICAB

Podeu consultar el calendari dels Diputats de Guàrdia del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) de cada mes, actualitzat, a la pàgina web col·legial. El trobareu a EL COL·LEGI>CONEIX EL COL·LEGI>Diputats/des de Guàrdia.
  • Titulars

La CRAJ informa: Informació sobre les eines Judicials del Territori Ministerio

La Direcció General de Transformació Digital de l'Administració de Justícia informa que s’amplia el número màxim de elements descarregables a través del visor d’Expedients Judicials.
  • Premis i Beques | Premis, Beques i Subvencions

Concurs Contes d'Advocats/des. Edició XXV (2024)

El termini de presentació de contes serà fins al 28 de juny de 2024.