Escola de Pràctica Jurídica (EPJ) | Escola de Pràctica Jurídica (EPJ) | Alumni EPJ

Entrevista amb Carme Adell, exalumna de l'Escola de Pràctica Jurídica de l'ICAB: "Recomanaria l'EPJ per a tots aquells companys que cerquin el vessant pràctic de les diferents disciplines en Dret"

Carme Adell és Llicenciada en Dret per la UB. Advocada en exercici des de l’any 1997 a l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona i diplomada en Pràctica Jurídica l’any 1999. Sòcia del despatx Adell Advocats. Especialitzada en Dret de Família i Dret Canònic, essent habilitada pel Tribunal Eclesiàstic de l’Arxidiòcesi de Barcelona. Des de l’any 2002 és mediadora acreditada per la Generalitat de Catalunya i pel Centre ADR ICAB. Ha combinat l’exercici de la seva professió amb la tasca docent, impartint seminaris, ponències, màsters i cursos a diferents col·legis d’advocats relacionats amb el Dret de Família i Mediació. Especialment, a l'ICAB, així com al Consejo General del Poder Judicial. Actualment, és coordinadora del Màster de Dret de Familia del Col·legi.

Tue Jul 16 15:53:00 CEST 2024

P. Per què vas fer l'Escola de Pràctica Jurídica?

R. Perquè quan vaig acabar la carrera no tenia cap experiència que m’aproximés a l’exercici pràctic de la nostra professió i vaig pensar que seria una bona fórmula per adquirir aquests coneixements dels quals em sentia mancada.

P. En què t'ha ajudat en la teva carrera professional cursar l'EPJ?

R. L'Escola de Pràctica Jurídica de l'ICAB em va formar i donar seguretat. Em va aproximar a la professió, al professorat, al Col·legi i, gràcies a la seva Borsa de Treball, vaig aconseguir feina en un prestigiós despatx.

P. Recomanaries el Postgrau en Pràctica Jurídica del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona?

R. Els temps han canviat i ara els alumnes han passat pel Màster de l’Advocacia i, en aquest sentit, han fet pràctiques curriculars. Però la formació de l’Escola de Pràctica Jurídica és un bon complement pràctic per a ells. Sí que la recomanaria [l'EPJ] per a tots aquells companys que cerquin el vessant pràctic de les diferents disciplines en Dret.

P. Podries valorar la figura de l'Alumni EPJ?

R. L'Alumni EPJ té un punt nostàlgic i social, però a parer meu és una iniciativa bona. Mantenir el sentiment de pertinença i cohesió facilita la nostra vida professional i col·legial. Malauradament, la feina no ens permet participar més, però és bo que es promogui, encara que la participació no sigui la desitjada. Enhorabona per la feina!