Escola de Pràctica Jurídica (EPJ) | Escola de Pràctica Jurídica (EPJ) | EPJ | Alumni EPJ

Entrevista amb l'Anna Pons Miralbell, administrativa de l'EPJ:  "No em deixa de sorprendre la vocació i dedicació de tots els ponents del Postgrau en Pràctica Jurídica de l'ICAB, any rere any"

El passat 30 de setembre de 2022 es va donar el tret de sortida a l'#AlumniEPJ, la nova comunitat oberta als nous i antics alumnes i professors de l’Escola de Pràctica Jurídica de l’ICAB. Amb l'objectiu de conèixer una mica més sobre les persones que fan possible cada curs el Postgrau en Pràctica Jurídica, tant en format presencial com on-line,  encetem un cicle d'entrevistes amb alguns dels seus protagonistes. Comencem amb l'Anna Pons Miralbel, l'administrativa que hi ha al capdavant del taulell de l'Escola des de fa més de 10 anys!

FOTO: Albert Muñoz (ICAB)
Mon Dec 05 13:20:00 CET 2022

P. Anna, portes molts anys cuidant la gestió interna de l’EPJ, com resumiries la seva evolució?

R. La gestió interna de l’Escola de Pràctica Jurídica del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) no ha variat gaire respecte a la qüestió administrativa, però sí que ha hagut un canvi derivat de la pandèmia, ja que ha estat una oportunitat excel·lent per desenvolupar l'EPJ on-line. Abans, el Postgrau era 100% presencial i arran de la COVID-19 ens vam haver de reinventar. Ara mateix, amb els grups on-line podem arribar a tota Espanya i això és un factor positiu, atès que era una idea que sempre s’havia tingut però que mai s’havia arribat a desenvolupar....

P. Què és el que no et deixa de sorprendre de l’EPJ ICAB, pionera i referent a tot l’Estat?

R. No em deixa de sorprendre la vocació i dedicació de tots i totes els ponents del Postgrau en Pràctica Jurídica de l'ICAB cap a les noves edicions, any rere any; conciliant la seva professió amb la docència.  Són advocats i advocades de primer ordre dedicats a formar les noves generacions de l’Advocacia.  La relació professorat/alumne, d’entrada, és una relació purament d’absorció de coneixements que, finalment, recau en la complicitat als tribunals, és a dir, en una relació "de companys". La part més distesa és que entre tants alumnes es creen parelles, famílies i despatxos, etc.

P. En el temps que portes treballant al Col·legi, el sector i l’ICAB han canviat molt. Per què creus que l’EPJ és important i quines són les especialitats més demandades actualment?

R. El Postgrau en Pràctica Jurídica és una formació important per a l’alumnat ja que d’aquesta extreuen LA PRÀCTICA. A l’hora de fer la inscripció els hi explico que el professorat està format per advocats i advocades en exercici; que la formació és processal i pràctica, realitzant simulacions a classe i casos pràctics.  De fet, el minut de glòria el tenen quan simulen a l’Escola Judicial de Vallvidrera amb altres alumnes en pràctiques, o d’altres Col·legis de la resta d’Espanya, i jutges i jutgesses en pràctiques, encarregats i encarregades de publicar la sentència de cada cas. Ara per ara, les especialitats més demandades són Dret Civil i Dret Penal.

P. Per què recomanaries avui a un jove estudiant de Dret que es formi a l’EPJ de l’ICAB?

R. Recomano el Postgrau en Pràctica Jurídica de l'EPJ a tot l’alumnat recent col·legiat per tal que s’especialitzi en les matèries en les que cregui. També, que dediqui constància al seu nou projecte professional, a més d'aprofitar l'oportunitat de l'EPJ per consolidar els coneixements amb pràctiques en despatxos, empreses o institucions públiques. Recomano l'EPJ, així mateix, a les advocades i advocats que es volen reciclar i reprendre la seva activitat professional, després d’una etapa diferent en la seva vida; per això, per reactivar la professió es necessita el Postgrau en Pràctica Jurídica.

P. Què creus que pot aportar a professors i exalumnes el nou Alumni EPJ?

R. La comunitat #AlumniEPJ acosta a tothom que ha fet el Postgrau en Pràctica Jurídica a interactuar, participar i relacionar-se entre si mateixos. El professorat es retroba amb alumnes d’edicions passades i amb altres més actuals; apareixen records i experiències viscudes anys enrere darrere de la taula de ponent; d’altres, de la setmana passada. Els alumnes desitgen trobar als seus mentors per agrair i demostrar que tot el temps invertit ha valgut la pena; crec que tenien ganes d’un reconeixement particular d’aquesta figura que els aporta protagonisme i singularitat.

P. Ens podries explicar una experiència personal que recordis amb especial afecte?

R. En tots aquests anys a l’Escola he rebut molts agraïments, tant per escrit com de forma verbal. Empatitzo força amb els i les alumnes, suposo que del fet de tenir un fill, llavors en l’etapa universitària, sorgeix el sentiment més maternal; també el seguiment amb fermesa del curs i ajudant en les adversitats que es poden trobar durant la docència del Postgrau. Abans d’entrar a l’ICAB, deixo aparcada la meva part personal per concentrar-me el meu vessant professional. Hi ha un alumne en especial, en Jordi G.A., que està més que agraït per l’ajut que li vaig  oferir en el moment de la seva inscripció. Amb tot això i en acabar, l’agraïment va ser per sempre. de fet, quan ens veiem, després d’un gran somriure hi ha una sincera abraçada. Segueixo amb la mateixa sinceritat, sensibilitat i respecte per totes i tots per tal que es sentin còmodes i amb l’objectiu que facin una nova matèria.