Formació Internacional | Formació Internacional

FORMACIÓ INTERNACIONAL ERA i ICAB | European Criminal Law for Defence Lawyers

La formació dels advocats defensors amb especial consideració al Dret Penal Europeu ha guanyat cada cop més importància al llarg dels anys.

Wed Jun 05 08:50:44 CEST 2024

Aquest fet no es deu només al nombre creixent de mesures referents als instruments europeus de reconeixement mutu i cooperació en qüestions penals com la OEA, l'OEI i l'OEP, sinó també a l'aplicació comuna d'aquests instruments.

A més, com que no hi ha una harmonització total de la legislació nacional en l'àmbit del Dret Penal i Processal Penal, hi ha un nombre creixent de casos que en si mateixos mostren la necessitat d'aclariments en determinades referències al Dret de la UE.

Objectius del curs:

• Entrenar fins a 500 advocats defensors de tota la UE organitzant 15 activitats formatives interactives en matèria de Dret Penal de la UE.
  • Millorar la confiança mútua proporcionant oportunitats de treball en xarxa per als advocats defensors.
  • Proporcionar una plataforma de discussió sobre la necessitat de noves mesures de la UE en l'àmbit del Dret Penal.

Seminaris presencials:

Des de l’Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) oferirem 5 places subvencionades als nostres col·legiats/des, per a cada un dels esdeveniments (amb hotel i vols inclosos).

El projecte oferirà sis seminaris presencials a tota la UE que ofereixen formació sobre diferents qüestions com ara els drets processals, els avenços actuals en els procediments penals (per exemple, la digitalització) i analitzant les fites de la justícia penal europea, com ara l'EAW. Es faran en anglès i seran acollits pel consorci en diversos estats membres de la UE.

El seminari final sobre el paper del TJUE per als advocats/des defensors tindrà una durada de 2,5 dies i inclourà una visita al Tribunal de Luxemburg.

Webinars:

També s'oferiran sis seminaris web, d’accés gratuït per als nostres col·legiats/des, que oferiran una visió general de com combatre els delictes clau a la UE.

El format del seminari web de 3 hores permetrà un accés fàcil per a qualsevol persona interessada a tota la UE.

eLearning

A més, es posaran a disposició del públic enregistraments seleccionats dels seminaris web, així com un curs introductori d'aprenentatge electrònic.

El curs d'aprenentatge electrònic d'introducció de tres hores proporcionarà una base de comprensió per a tothom que busqui una introducció a la justícia penal europea.

El curs es divideix en un vídeo introductori, mòduls d'aprenentatge i una prova d'autoavaluació. A totes les seccions del curs es farà referència a les necessitats específiques dels advocats en l'exercici privat. El curs estarà disponible públicament al lloc web del projecte a partir d'abril de 2024.

Més informació:

Més informació sobre les activitats formatives i accés gratuït als materials de formació, disponible a: www.training-for-defence.era.int