Comissió d'Advocats/des Mediadors/des | Centre ADR - ICAB (Centre per a la Resolució Alternativa de Conflictes)

Jornada Formativa ADR 7X7 Coordinació de parentalitat: 'On estem i cap a on anem?'

El 9 d'abril a les 18:00 hores teniu una cita al Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, on es debatrà sobre la figura de la Coordinació de Parentalitat, hi haurà un intercanvi d'experiències, però sobretot es vol debatre respecte les fortaleses i debilitats de la figura per millorar la seva consolidació i aplicació.
Wed Apr 03 00:00:00 CEST 2019

Aquesta figura es pot aplicar a centenars de procediments Judicials relacionats amb l’exercici de la parentalitat iniciats per progenitors immersos en divorcis d’alta conflictivitat on hi han fills.

La Coordinació de parentalitat es tradueix en un procés d’acompanyament voluntari (acceptat per les parts) per part d’un professional designat pel jutge que ajuda els progenitors i la família a trobar solucions en relació a l’exercici parental. El coordinador esdevé una figura híbrida i diferenciada del que és la mediació, el peritatge, l’educació, la teràpia o l’assessorament.

A partir d’experiències a Canadà i als Estats Units, en els procediments altament judicialitzats s’ha incorporat aquesta nova figura anomenada Coordinació de Parentalitat a Catalunya on es va iniciar la seva aposta mitjançant el Centre de Mediació de la Generalitat ara fa quatre anys  engegant una experiència pilot que actualment esta finalitzada.

Des de llavors, a falta d’un procediment estàndard, els jutjats solen adjudicar les coordinacions parentals entre el llistat de participants a la prova pilot per donar sortida a les sentències.

D'aquests aspectes i d'altres com la necessitat de la seva regulació, així com el cost d'un procés de llarga durada, la seva dificultat tècnica, i la coordinació de professionals son temes que volem posar a debat a la Jornada Formativa ADR 7x7

Més informació i inscripcions.