Conferències Comissions | Comissió de Cultura / Seccions | Comissió de Cultura / Formació | Delegació d'Arenys de Mar | Arenys de Mar | Secció de Dret Civil | Secció de Dret Penal

Jornades sobre el Tractament penal i civil del RD 463/2020. Actuacions post COVID-19

La Comissió de Cultura del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB), la delegació d'Arenys de Mar i l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Mataró (ICAMAT) van organitzar el dijous 11 i divendres 12 de juny unes jornades on-line per abordar diverses qüestions relacionades amb el tractament penal i civil del Reial Decret 463/2020, pel que es declarava l'estat d'alarma. S'hi van tracgtar els delictes de desobediència durant la pandèmia, la jurisprudència en violència de gènere, la situació de presó provisional, el contagi, les mesures concursals derivades de la COVID-19 i la responsabilitat civil.
Mon Jun 08 00:00:00 CEST 2020

Dijous 11 van presentar l'acte Maria Pastor, degana de l'ICAMAT i Cristina Vallejo, diputada de la Junta de Govern de l'ICAB. Divendres 12 va presentar la sessió Yvonne Pavía, diputada de la Junta de Govern de l'ICAB.

Les jornades van començar el dijous 11 de juny, a les 16 hores, amb una anàlisi dels delictes de desobedència durant la pandèmia, a càrrec de Yolanda Pardo, jutgessa del Jutjat d'Instrució núm. 1 de Sabadell i Cristina Gómez Nebrera, advocada i presidenta de la Secció de Dret Administratiu de l'lCAB, moderades per Cristina Vallejo, diputada de la Junta de Govern de l’ICAB.

A continuació es va tractar la jurisprudència sobre violència de gènere en estat d'alarma, amb Elena Villa, advocada col·legiada de l'ICAMAT; Maria del Carmen Sánchez, advocada i vocal de la Comissió del Torn d'Ofici i Assistència a la Persona detinguda de l'ICAB; moderades per Yolanda Pardo,  jutgessa del Jutjat d'Instrució núm. 1 de Sabadell.

A les 19 hores va cloure el primer dia de Jornades amb la conferència sobre la 'Situació de Presó provisional. Alternatives al seu compliment davant la pandèmia', a càrrec de Sònia Martin, fiscal adscrita a la Fiscalia Provincial de Barcelona; Xavier Selva, advocat i vicepresident de la Comissió de Justícia Penal Internacional de l'ICAB; moderats per Elena Villa, advocada col·legiada de l'ICAMAT.

El programa es va reprendre el divendres 12 de juny, a les 10 hores, amb una conferència sobre 'El contagi del COVID-19. Delicte de lesions. Imprudència greu. Analogia amb jurisprudència de malalties contagioses'. La va presentar Yvonne Pavía, diputada de la Junta de Govern de l'ICAB. Hi van participar com a ponents Luis Pedro Gella, advocat i col·legiat de l'ICAM i Jordi Bertomeu, advocat col·legiat de l'ICAB, moderats per Evelin Agüera, advocada col·legiada de l'ICAB.

A les 11:30 hores es van tractar els problemes i solucions a les mesures concursals derivades del COVID-19, amb Evelin Agüera, advocada col·legiada de l'ICAB, i Tomàs Nart, advocat i vicepresident de la Secció de Dret Concursal de l'ICAB, moderats per Yvonne Pavia, diputada de la Junta de Govern de l'ICAB.

L'última de les sessions, a les 13 hores, va abordar la' responsabilitat civil: lesions i assegurances', a càrrec de Victoria Trujillo, col·legiada de l'ICAM; un membre de la Comissió de Responsabilitat Civil de l'ICAB, moderats per Cristina Vallejo, diputada de la Junta de Govern de l'ICAB.