Departament Internacional | Departament Internacional ICAB

L’ICAB col·labora en el projecte: 'Restoring Peace for over 50 years – A Visit to the longest-running Peacekeeping Mission of the UN'

The United Nations Youth Associations Network (UNYANET) és l'organització paraigua de l’ONU per a la Joventut i les Associacions d'Estudiants. Es va crear com associació en virtut de l'art. 60 del Codi Civil Suís i amb seu a Ginebra. UNYANET compta amb 17 associacions membres i 2 observadors d'Europa, Àsia, Àfrica i Amèrica del Nord amb un total d'aproximadament 20.000 membres individuals.
Wed Jul 01 00:00:00 CEST 2015

En general, UNYANET té l'objectiu d'enfortir la xarxa mitjançant l'intercanvi de coneixements, recursos i experiències, així com el desenvolupament d'una identitat comuna entre les associacions membres i la representació davant de tercers. La xarxa facilita la cooperació entre les seves associacions membres, les Nacions Unides i altres organitzacions internacionals, institucions i simpatitzants en proporcionar un punt de contacte comú. A més, UNYANET proporciona assessorament i assistència per als joves que estiguin disposats a establir una Associació Juvenil de l'ONU al seu país.

L'objectiu del viatge d'estudi és aprendre tant des d’un punt de vista acadèmic com des de l’enfocament pràctic sobre la consolidació de la pau i la resolució de conflictes, especialment centrats en el manteniment de la pau d’acord amb el projecte United Nations Peacekeeping Force in Cyprus (UNFICYP).

Aquesta experiència tan valuosa tracta de portar els participants de diferents orígens a una comprensió més propera del conflicte. D'altra banda, els participants duran a terme reunions amb funcionaris del govern, funcionaris de les Nacions Unides, així com acadèmics i representants d'organitzacions de la societat civil. El programa inclou dos tallers, el viatge a Xipre i un taller final que analitzarà els resultats i n’extraurà les conclusions finals, que seran presentats a l'Oficina de les Nacions Unides a Ginebra i es remetran al Consell de Seguretat.