Protocol | Titulars

L'ICAB dona la benvinguda als nous col·legiats i col·legiades en l'acte simbòlic d'imposició de togues presidit per Jesús M. Sánchez i Antonio Recio

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona ha donat la benvinguda als nous col·legiats i col·legiades que s’incorporen a la institució en el marc de l’acte simbòlic d’imposició de togues celebrat a la Sala d’Actes de la Corporació.

Wed Sep 18 10:00:00 CEST 2024

El degà de l'advocacia barcelonina, Jesús M. Sánchez, ha presidit aquest acte solemne amb altres membres de la Junta de Govern i ha donat pas a les intervencions d'Antonio Recio, president de l'Audiència de Barcelona, ​​i Berta Olmos, vocal del Grup de l'Advocacia Jove de Barcelona (GAJ).

També han participat en l’acte el secretari de la Junta de Govern de l'ICAB, Joaquim de Miquel, i els diputats Carmen Valenzuela, Carles García Roqueta, Montse Pintó i Ramon Ángel Casanova.

La diputada de la Junta de Govern de la Corporació Montse Pintó ha estat l'encarregada de tancar aquesta cerimònia d'imposició de togues dirigint unes paraules sentides a tots els presents.

Com marca la tradició, a l'acte d'imposició de togues, els nous col·legiats i col·legiades pugen a l'escenari, es posen la toga i juren o prometen les normes deontològiques de la professió amb l'acompanyament del seu padrí o padrina de professió i en presència de familiars.

Entre les noves togades a la celebració de l'ICAB després del nou inici del curs judicial cal destacar l'advocada Emma Hakobyan, que va arribar durant la seva infància al nostre país sent una nena refugiada i actualment és la vicepresidenta de la Comissió de Justícia Penal Internacional i Drets Humans de l'ICAB. Hakobyan ha estat apadrinada per Erika Torregrossa, advocada i premi nacional ex aequo del premi 'Drets Humans 2023', reconeixement atorgat per l'Associació pro Drets Humans d'Espanya.

L'ICAB realitza periòdicament sessions d'imposició de togues a la seu col·legial per donar la benvinguda als nous advocats i advocades que s'incorporen a la Corporació. A través d'aquest esdeveniment, des del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona se celebra l'inici d'una nova etapa professional en què els col·legiats i col·legiades recents es comprometen amb el món del Dret i la Justícia.