Titulars

L’ICAB participa en la presentació del Pacte de ciutat per la salvaguarda dels Drets Humans

Aquest dimarts, 28 de novembre de 2023, al matí, al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona, s’ha dut a terme l’acte de presentació del Pacte de ciutat per la salvaguarda dels Drets Humans, que coincideix amb el 75è aniversari de la Declaració Internacional dels DDHH.

Tue Nov 28 12:25:32 CET 2023

Ha presidit l’acte la tinenta d’alcaldia de Drets Socials, Cultura, Educació i Cicles de Vida del consistori barceloní, Mª Eugènia Gay, i el degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez, ha estat una de les veus de la societat civil que, amb les seves intervencions, han donat suport i context a aquest pacte de ciutat.

Jesús M. Sánchez, que també ha intervingut com a president de la Intercol·legial (l’Associació de Col·legis Professionals de Catalunya), ha destacat que “l’advocacia és la garant del respecte pels drets de la ciutadania” i que, per aquest motiu, l’advocacia institucional “ha promogut, compartit i fonamentat la defensa dels drets de les persones” com un puntal de l’activitat col·legial.

Sánchez ha recordat que aquest propòsit ja el va liderar en el seu moment la també degana emèrita de l’ICAB Mª Eugènia Gay, quan va encapçalar la Junta de Govern col·legial (2017-2022). L’actual degà de l’advocacia barcelonina ha remarcat que “no hi ha res més eficaç en la defensa dels Drets Humans que fer-la protagonista del govern de les ciutats”.

En l’acte, que ha comptat amb l’assistència de diferents regidors i regidores, també han intervingut el Cònsol General d’Ucraïna a Barcelona, Artem Vorobyov; el Síndic de Greuges de Barcelona, David Bondia; la vicepresidenta de PIMEC, Emma Gumbert; el secretari de Política Institucional d’UGT de Catalunya, Carlos De Pablo; la presidenta de la Taula del Tercer Sector, Francina Alsina; i el secretari general de Foment del Treball, David Tornos.