Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Titulars

L’ICAB, present al I Congrés de Dret Civil Català del CICAC celebrat a Vic

Coincidint amb la commemoració dels 20 anys de l’aprovació del Llibre Primer del Codi Civil de Catalunya, l’Auditori del Museu Episcopal de Vic ha acollit els dies 14 i 15 de juliol de 2022 el I Congrés de Dret Civil Català organitzat pel Consell de l’Advocacia Catalana i adreçat a professionals del Dret (advocacia, notaris, procuradors...).

Fri Jul 15 15:44:59 CEST 2022

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona ha estat àmpliament representant en aquest esdeveniment que ha ofert espais per a la reflexió, formació actualitzada i propostes de millora de l’Advocacia Catalana, davant de la imminent reforma del Codi civil català.

A la taula inaugural, sota el títol “Repàs de les darreres novetats i modificacions del Codi Civil Català”, ha participat com a relatora Cristina Vallejo, coordinadora de Formació de l’ICAB.

També, a la Masterclass sobre “Pactes successoris; menors i persones amb discapacitat a les herències; capítols matrimonials i la seva fiscalitats”, ha actuat com a dinamitzador l’advocat i diputat de la Junta de Govern de l’ICAB Ramon Casanovas.

La Taula sobre “Compensació per raó del treball” ha comptat amb la participació, com a ponent, de Joaquim de Miguel, secretari de l’ICAB; mentre que les tasques de dinamitzadors les ha assumit  Frederic Munné, diputat de la Junta de Govern de l’ICAB i president del Tribunal Arbitral de Barcelona (TAB).

El Congrés, que ha finalitzat aquest divendres 15 de juliol, ha abordat la “Qüestió de terminis; prescripcions i caducitats al CC” amb la intervenció com a ponent de Cristina Vallejo, coordinadora de Formació de l’ICAB.

• Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

La CRAJ informa: Inici EAP d’Arenys de Mar

Ens han informat que, en el marc del desplegament de l’oficina judicial, el Departament de Justícia, Drets i Memòria iniciarà actuacions al partit judicial d’Arenys de Mar per preparar el canvi de model organitzatiu.
  • Titulars

L’ICAB acull el debat electoral sobre el present i el futur de la justícia

El degà del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez, i la presidenta del Consell de l'Advocacia Catalana, Marta Martínez, han donat la benvinguda al debat electoral "Present i futur de la Justícia", que ha tingut lloc al Col·legi ...
  • Comunicació i Màrqueting

Estrenem la Newsletter ICAB!

Seguint amb la política de redefinició d'enviament de flaixos col·legials, el Col·legi ha estrenat la nova Newsletter ICAB, que pretén prioritzar l'activitat institucional, social i formativa de la casa.