Deganat | Protocol | Titulars

L’ICAB, present en l’acte de lliurament dels despatxos a la 71a promoció de jutges

El degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez, la vicedegana, Susana Ferrer, i la diputada de la Junta de Govern Montse Pintó han assistit aquest dimarts, 31 de gener de 2023, a l’acte de lliurament dels despatxos de la 71a promoció de jutges, que s’ha celebrat a l’Auditori Fòrum del Centre Internacional de Barcelona.

Tue Jan 31 18:15:00 CET 2023

L’acte, presidit pel Rei Felip VI, ha comptat amb les intervencions del president interí del Consejo General del Poder Judicial (CGPJ), Rafael Mozo, i del director de l’Escola Judicial, Jorge Jiménez.

Nombrosos representants de l’àmbit jurídic han estat presents a l’acte, entre ells, la ministra de Justícia, Pilar Llop, el fiscal general de l’Estat, Álvaro García Ortiz, el president interí del Tribunal Suprem, Francisco Marín Castán, la delegada del Govern a Catalunya, Mª Eugènia Gay, i la consellera de Justícia, Drets i Memòria de la Generalitat, Gemma Ubasart.

Els 171 jutges i jutgesses –125 dones i 46 homes- que integren la 71a promoció de jutges de Carrera Judicial han rebut els seus despatxos juntament amb els 44 membres -16 dones i 28 homes- de la 22a promoció del quart torn judicial, reservat a juristes de reconeguda competència amb almenys deu anys d'exercici professional.

Catalunya és la comunitat autònoma a la qual aniran destinats més membres de la 71a promoció de jutges, un total de 76, seguida per Andalusia (27), Castella-La Manxa (13), Extremadura i Galícia (12), Canàries (8), Aragó i Balears (5), País Basc (3), Castella i Lleó, la Comunitat Valenciana, La Rioja i Múrcia (1).

El perfil dels integrants de la 71a promoció és, segons dades facilitades pel CGPJ, una dona (representen el 73,10% del total) amb una edat mitjana de 29 anys, que ha trigat cinc anys i un mes a preparar i aprovar l'oposició i que no procedeix d'una família de juristes.