L’ICAB se suma el 24 d’octubre a la commemoració del Dia de les Nacions Unides

El 24 d’octubre se celebrarà el Dia de les Nacions Unides, una jornada per la qual es commemora l’entrada en vigor de la Carta de les Nacions Unides el 24 d’octubre de 1945.
Tue Oct 19 00:00:00 CEST 2021

El Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) ha acordat un any més adherir-se a aquesta celebració i ha penjat una banderola de l’ONU a l’exterior de l’edifici del Palauet Casades.

La Carta es va signar a San Francisco el 26 de juny de 1945 i va entrar en vigor el 24 d'octubre de mateix any. Va néixer amb l’objectiu de mantenir la pau i la seguretat internacional, així com prendre les mesures col·lectives per prevenir i eliminar les amenaces que es puguin donar en aquest àmbit per mitjans pacífics, de conformitat amb els principis de la justícia i del dret internacional.

En paral·lel, el dia 19 d'octubre l'ICAB ha organitzat el Webinar: '76 anys de Nacions Unides. Dona, Drets Humans i Justícia'.

Mª Eugènia Gay Rosell, Degana del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona i presidenta del Consell de l'Advocacia Catalana, ha estat l’encarregada de presentar aquesta jornada on-line que ha inclòs dues taules rodones: una sobre justicia i igualtat i altra sobre Drets Humans i gènere.

En la primera hi han participat Katharina Miller, Advocada i Presidenta de l'Associació de Dones Juristes Europees (ELI), i Cristina M. Ruiz Pérez, Advocada, consultora i formadora en creativitat innovadora. La taula ha estat moderada per Rosa Peña, diputada de l'ICAB i responsable de RRII.

En la segona, les ponents han estat Erika Torregrossa Acuña, Presidenta de la Comissió de Justícia Penal Internacional i Drets Humans de l'ICAB; Cristina Sancho Ferrán, Presidenta de la Fundació Wolters Kluwer; i Concepción Campos Acuña, Presidenta de l'Associació de Dones en el Sector Públic. La moderació ha anat a càrrec de Susana Ferrer, diputada de l'ICAB responsable d'ODS.

Cal recordar que l’ICAB treballa per a la incorporació activa dels ODS als valors professionals i a la cultura col·legial. En aquest sentit, la Corporació presta una atenció especial als ODS següents:

• ODS 5.- Igualtat de gènere: Aconseguir la igualtat de gènere a través de l’enfortiment de dones adultes i joves.
  • ODS 16.- Pau i justícia i institucions sòlides: Promoure societats pacífiques i inclusives per aconseguir un desenvolupament sostenible, proporcionar a totes les persones accés a la justícia i desenvolupar institucions eficaces, responsables i inclusives a tots els nivells.

• Altres Cursos | Titulars

El degà de l’ICAB assisteix al IV Congrés de Dret Bancari a Madrid

El degà de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), Jesús M. Sánchez, ha estat present en la inauguraicó del IV Congrés de Dret Bancari celebrat a l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Madrid (ICAM).
  • Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

La CRAJ informa: Inspecció a la secció territorial de la Fiscalia de Santa Coloma de Gramenet

Us informem que la Fiscalia de la Comunitat Autònoma de Catalunya té previst dur a terme una inspecció sobre la secció territorial de la Fiscalia de Santa Coloma de Gramenet el proper dia 25 d’abril de 2024.
  • Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ) | Titulars

La CRAJ informa: Nou tràmit de presentació de recursos de reposició

Us informem que l’Agència Tributària de Catalunya ha posat a disposició de la ciutadania un nou tràmit que permet presentar recursos de reposició en contra d’actes de reclamació del pagament d’un deute pendent en via executiva.