La CRAJ Informa: Notificacions a través de Lexnet en la jurisdicció penal a Catalunya
Us recordem que, des del passat mes de febrer i d’acord amb el calendari que es va anunciar aquí (https://www.icab.es/ca/
Des de la Secretaria de Coordinació Provincial de Barcelona es recorda la importància d’accedir a les notificacions enviades per aquesta via i prendre coneixement d’aquestes, per assegurar la realització de les actuacions processals que corresponguin, evitant així suspensions i/o altres disfuncions en la tramitació dels procediments penals.
L’activació de LexNET es refereix únicament a les notificacions, ja que la presentació d’escrits en l’àmbit penal (instrucció, penals i VIDO) es continuarà realitzant a través del sistema d’E-Justícia com fins ara.
Com es va informar al seu dia, l’ús de LexNET per a les notificacions dels òrgans penals s’ha previst com una mesura temporal, en tant s’actualitza el nou programa de gestió processal d’Ejcat+ (dins del qual s’insereix la funcionalitat NOTICAT per a les comunicacions judicials). Circumstància que es produirà de forma progressiva, durant els propers mesos i amb l’objectiu de que estigui completament implementat al 2027.
En aquest sentit, no s’activarà LexNET a aquells òrgans judicials que ja estan fent servir el nou programa de gestió processal d’Ejcat+, ja que, en aquests, el canal de comunicacions utilitzat, ja seria el NOTICAT. Concretament, no s’activaria LexNET, per aquest motiu, al partit judicial de Valls, a les seccions penals del TI de Tarragona, a les seccions penals de l’Audiència Provincial de Tarragona, a la plaça núm. 7 de la secció penal del TI de Barcelona i a la Secció 10a de l’Audiència provincial de Barcelona.
Tampoc s’activarà LexNET a les seccions penals de les Audiències Provincials que no consten al punt anterior, perquè properament passaran també a tramitar els procediments amb el nou programa de gestió processal d’Ejcat+ (TRA+), que utilitza NOTICAT.
D’altra banda i atenent al termini de tres dies previst a l’art. 162.2 LEC, respecte a la recepció dels actes de comunicació per mitjans telemàtics, es recorda la importància d’accedir regularment i de configurar els avisos de notificacions, tant en la plataforma LexNET, per als procediments penals, com en la plataforma E-Justicia, per a la resta de jurisdiccions.
Sobre l’ús de LexNET, des del Consell General de l'Advocacia Espanyola (CGAE) s'han elaborat una sèrie de vídeos i tutorials, que es poden consultar en aquest enllaç: https://www.abogacia.es/formacion/videotutoriales-lexnet-justicia/
I, sobre l’ús de E-Justícia, en el següent enllaç es poden consultar els vídeos i manuals, que ha elaborat el Departament de Justícia sobre les seves diferents funcionalitats: https://seujudicial.gencat.cat/ca/que_cal_fer/Soc-un-professional-del-dret/ejusticia/videos-guies-i-manuals/
Contacte
-
Comissió de Relacions amb l'Administració i la Justícia (CRAJ)
-
Mallorca, 283
Barcelona, Barcelona (Espanya) - 93 601 13 44 / 93 496 18 80
- craj@icab.cat
-
Mallorca, 283
menú