Comissió d'Estrangeria | Comissió Estrangeria

La Comissió d’Estrangeria es reuneix amb el Sotsdelegat del Govern a Barcelona per les incidències en la tramitació dels expedients d’estrangeria

El 29 de setembre de 2021, el vicedegà del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, el Sr. Jesús M. Sánchez, la diputada de la Comissió d’Estrangeria de l'ICAB, la Sra. Carmen Valenzuela, i la coordinadora d’aquesta comissió, la Sra. Josefa Gutiérrez, han mantingut una reunió amb el sotsdelegat de Barcelona, el Sr. Carlos Prieto, i el cap de l’oficina d’estrangeria de Barcelona, el Sr. Alejandro Manuel Hochberg, per traslladar-los la gravetat de la problemàtica existent en la tramitació dels expedients d’estrangeria: les dilacions en la resolució de les sol·licituds d’autoritzacions de residència i dels recursos administratius, les incidències d’operativitat de la plataforma Mercuri, la impossibilitat d’obtenir cita prèvia pels diferents tràmits policials d’estrangeria, la situació actual de la UGE, etc.

Thu Sep 30 13:28:53 CEST 2021

Des de l’ICAB s’ha insistit en la repercussió negativa que aquesta actuació genera en la vida dels ciutadans i ciutadanes estrangers, així com en la pràctica professional dels nostres companyes i companyes, facilitant exemples concrets per identificar les traves que destorben diàriament l’exercici professional i que provoca un sentiment d’impotència. Des de la Subdelegació indiquen que tenen identificada aquesta problemàtica i ens traslladen el compromís d’introduir mesures per descongestionar l’Oficina d’Estrangeria. Mesures que seran comunicades una vegada la seva implementació sigui efectiva.

La Comissió d’Estrangeria farà seguiment d’aquest assumpte, del que esperem la seva ràpida resolució i us mantindrà informats de qualsevol novetat al respecte.

29 de setembre de 2021

Comissió d’Estrangeria ICAB